Megtartotta első közgyűlését a Hungarikum Szövetség, amelyen elfogadták az alapszabályt és megválasztották a tisztségviselőket - közölte a szövetség pénteken az MTI-vel.
A közlemény szerint a csütörtöki ülésen a szervezet elnökévé
Birinyi Józsefet
, a készülő hungarikum törvény parlamenti előkészítésével foglalkozó szakértői munkacsoport volt vezetőjét választották meg. Az egyesület alelnöke
Kerényi Miklós Gábor
, a Budapesti Operettszínház főigazgatója és Mathiász Gábor lett, aki a Mathiász szőlőnemesítő hagyomány és örökséget képviseli. Elnökségi tag lett még Béres József, a Béres-termékek és a Tokaj Reneszánsz Egyesület, valamint
Makk Ádám
marketingvezető, a mozgássérültek Pető-módszerének képviselőjeként. A közlemény szerint a szervezet azokat a termékeket, alkotásokat, szellemi értékeket, illetve gyártóik, alkotóik örököseit tömöríti, amelyekről a "világon mindenütt eszébe juthat az embereknek Magyarország". A Hungarikum Szövetség célja, hogy összefogja a kiemelt magyar értékeket és hungarikumokat az ágazattól függetlenül, és az alapítók szakmai tekintélyével felajánlja segítségét a törvény parlamenti megalkotásához, annak minél szélesebb körű társadalmi elfogadtatásához. Kerényi Miklós Gábor április közepén jelentette be, hogy az alapító cégek és szervezetek szándéknyilatkozatot fogadtak el a Hungarikum Szövetség megalapításáról. Az érdekvédelmi feladatokat is ellátó Hungarikum Szövetség alapító tagjai: a Budapesti Operettszínház, a Béres Gyógyszergyár Zrt., a Tokaj bor márkaképviselete, a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt., a Herz Szalámigyár Zrt. és a Pick Szeged Zrt., a Magyar Kodály Társaság (Kodály-módszer), a Mathiász-örökség, a Neumann János Társaság, a Parlament Hungarikum Munkacsoportja, a Pető Intézet, a Puskás Örökség, a Törley Pezsgőpincészet, a Zsolnay Porcelánmanufaktúra és Zwack Unicum Nyrt. A közlemény emlékeztet arra, hogy még az évezred elején, 2000-ben alakult egy Hungaricum Club, amelynek tagja volt többek között a Zwack Unikum, a Tokaj Kereskedőház, a Pick Szeged, a Herendi Porcelánmanufaktúra és a Halasi Csipke is, de annak feladata az uniós tagságra való felkészülés volt. Akkor a résztvevő cégek egy közös ajándékkosarat is létrehoztak a termékeikből.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.