A Magyar Fesztivál Szövetség szegedi közgyűlésének részvevői nincsenek elragadtatva a Széchenyi Pihenő Kártya bevezetésétől. A Nemzetgazdasági Minisztérium szakemberei hiába ecsetelték a kártya előnyeit, érveléseik nem győzték meg a hallgatóságot.
Az előzetes elképzelések szerint új cafeteriaelemként 2011 januárjától indult volna útjára a Széchenyi Pihenő Kártya. Évente legfeljebb 300 ezer forint/fő összegig kedvezményezett béren kívüli juttatás lesz, amely után csupán az elfogadó fizet 1,5%-ot. Olyan készpénz-helyettesítő fizetési eszközről van szó, amelyért a munkáltató által utalt támogatás terhére – az arra felhatalmazott és a rendszerbe bevont szolgáltatóknál – különböző szolgáltatások vásárolhatók. Az eddig forgalomban lévő papír alapú üdülési csekkel szemben, amelyet folyamatosan kivonnak majd a piacról, a Széchenyi Pihenő Kártya plasztikkártya, és július 1-jével fog debütálni. A fesztiválszervezők szerint a legnagyobb gond, hogy szálláshelyek igénybevételéhez kötik a felhasználását. Magyarán csak akkor lehet vele például belépőt vásárolni a szabadtérire vagy bármilyen fesztiválra, rendezvényre, ha közben igénybe vesszük a szállodák, panziók szolgáltatásait, és ott is éjszakázunk. Tovább nehezíti az ügyet, hogy minden elfogadóhelynek külön-külön kell szerződnie az illetékes bankkal, pénzintézettel, ami még inkább megnehezíti, bonyolítja a kártya felhasználását. Az eredeti szándék nyilván az volt, hogy ilyképpen támogassák a hazai turizmust, a vidék gazdaságának fellendülését, segítsék a bedőlés előtt álló szállodákat, a fegyver azonban visszájára sülhet el. A kártya kibocsátói megfeledkeztek arról, hogy a hazai turista is oda utazik, ahol történik valami, tehát különböző fesztiválokra, kulturális és egyéb rendezvényekre. Ha ezeken nem tud majd belépőt vásárolni kártyáért – ahogyan üdülési csekkért igen -, nem biztos, hogy igénybe veszi az adott szolgáltatást. A statisztika szerint a fesztiváljegyek 15-30%-át üdülési csekkel fizették ki tavaly. Ha ez most kiesik, a készpénzes vásárlás nem fogja pótolni a hiányt. Ezek után szinte biztosra vehető, hogy a fesztiválszervezők rendkívül nehéz évad elé néznek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.