Nyáron dől el, mennyi kötbér jár Szegednek



Legkorábban nyáron dönthet a Csongrád Megyei Bíróság a szegedi önkormányzat 740 millió forintos kötbérigényéről, amelyet az 1-es villamos vonalának felújítását végző A-SZ-E konzorciumtól követel a város a beruházás több hónapos csúszása miatt – tájékoztatta Faludi Csaba, a felperest képviselő ügyvéd a hétfői tárgyalást követően az MTI-t.
A tavaly indult per – amelyet az egyik alperes kérésére zárt üléseken tárgyal a bíróság – hétfői tárgyalási napján az önkormányzat jelezte: álláspontja szerint az ügyben készült szakértői vélemény jelenlegi formájában nem vehető figyelembe az ítélkezés alapjául. Az alperesek is kérdéseket kívánnak feltenni a szakértőnek, ezért a per június 8-án folytatódik. A mintegy 30 milliárd forintos költségvetésből, uniós támogatással megvalósuló szegedi tömegközlekedési nagyprojekt egyik legfontosabb elemének számító 1-es villamos vonalának felújítási munkái 2009 augusztusában kezdődtek el. Az A-Híd Építő Zrt., a Szeviép Zrt. és az EuróAszfalt Kft. alkotta konzorcium a 8,7 kilométernyi pálya, a peronok felújítását, egy többsávos jelzőlámpás körforgalom és egy kisebb kereszteződés kiépítését 4,643 milliárd forintért vállalta. A város legforgalmasabb villamos vonalán a rekonstrukciós munkák első és második ütemének 2009. november 15-re, illetve 2009. december 3-ra kellett volna befejeződniük. A beruházás első szakaszán a szerződésben rögzített határidőhöz képest a kivitelező csak 94 nappal később, 2010. március 9-re fejezte be a munkát, a villamosok pedig csak a vágányzár feloldását követően, 2010. május 9-én indulhattak el újra. A csúszás oka többek között a tervekkel nem egyező közműhelyzet volt, emiatt a kivitelezés lassan haladt, a hideg idő pedig tovább akadályozta a beruházást. A késésből a műszaki ellenőr szerint azonban csak húsz nap indokolható a hideg idővel, a további csúszás a kivitelezőnek róható fel. Ezért az önkormányzat 740 millió forint kötbérigényt jelentett be.