Az elmúlt hét végi havazás még sokáig emlékezetes marad a városlakók számára, de nemcsak a hirtelen lehulló hatalmas mennyiségű fehér áldás miatt. Évek óta visszatérő – és teljesen érthető gond – hogy a városban ilyenkor a parkolás is kalandos kísérletté válik. Más önkormányzati vagy épp állami cég végzi a közutak megtisztítását, és más cég felügyeli, kezeli a parkolókat. Azonban a jéggé fagyott hókupacok miatt elégedetlenkedő autósoknak ez egyáltalán nem nyújt vigaszt. A huszonkettes csapdájának is tekinthető állapot esetében talán felszállhat a fehér füst, úgy tűnik megegyezés előtt áll a Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. és a Szegedi Közlekedési Társaság Parkolási üzletága, a SZEPARK. Az elmúlóban lévő tél utolsó ajándékaként közel harminc centis hó hullott a városra. A kaotikussá vált közlekedési állapot ugyan viszonylag gyorsan megszűnt, azonban a várost elborító hómennyiség nagy része még mindig az utak mellett tornyosul. A megyei napilap kérdésére Makrai László, a Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. decemberben kinevezett ügyvezetője elmondta, hogy Szegeden gyakorlatilag több kezelője is van az útfelületeknek. Az állami utakról a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-nek, a városi kezelésben lévőkről a környezetgazdálkodásnak, míg a parkolókról – mint azok kezelőjének – az SZKT parkolási üzletágának a SZEPARK-nak kell gondoskodnia. Tóth István Tibor, a Szegedi Közlekedési Társaság ügyvezető igazgatója portálunknak elmondta, hogy ezt a kissé lehetetlen helyzetet szeretnék hamarosan úgy megoldani, hogy a két érintett fél közösen, egymást segítve tudjon együttműködni. Ezért kezdeményeztek tárgyalást a Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft.-vel, hiszen ezt a többes kezelői viszonyt mihamarabb, és főleg megnyugtatóan kell tisztázni. „Szegeden évek óta nincs a szó szoros értelmében vett hóeltakarítás, csak hóeltolás” – jegyezte meg az SZKT ügyvezetője. „A lehullott havat ugyan eltolják az úttestről, kerékpárutakról és a járdákról, de ezt csak deponálják, és nem kerül elszállításra. Sajnos mindenki az út szélére nyomja, ahol pedig már nekünk, a SZEPARK Parkolási üzletágának lenne kötelességünk ezt eltávolítani. Na de hová is? Az SZKT-nak vannak saját eszközei, emberei, viszont ezekkel elsősorban a tömegközlekedési vonalakat, megállókat tesszük járhatóvá. Mire ezzel elkészülünk, a hó máris jéggé dermedt, letaposták a parkoló járművek, és eltávolítani már szinte lehetetlennek tűnő feladat. Ezért is kezdeményeztük a közös munkát, aminek nemcsak a téli időszakra kell kiterjednie, hiszen ősszel például a lehulló levelek jelentenek problémát.” Remélhetően megszületik az egyezség a két önkormányzati cég között, és az amúgy is szűkös belvárosi parkolást nehezítő hókupacok, vagy csúszós, átázott falevelek az idén már nem keserítik meg az életünket. Mindenképpen együttműködésre lesz szükség, mivel az önkormányzaton keresztül, gyakorlatilag mi, a városlakók vagyunk a tulajdonosai mindkét cégnek, és ezáltal joggal elvárható, hogy közösen, vita nélkül végezzék a dolgukat.