Elkezdődött a szegedi 4-es villamosvonal felújítása (FRISSÍTVE) + HANG, FOTÓK



Az elektromos tömegközlekedés-fejlesztéshez kapcsolódóan elkezdődtek a 3-4-es villamosvonal felújítási munkálatai. Ennek keretében első lépésként a város átadta a munkaterületet a generálkivitelezőnek, az MTV4 konzorciumnak. A tervek szerint az augusztus 15-ig tartó felújítás szakaszosan halad Tarján végállomástól az Anna-kúti csomópontig.
Kapcsolódó közlekedési információk
A felújítás szakaszosan halad nyár végéig Tarján végállomástól az Anna-kúti csomópontig. A kivitelező először Tarján végállomás és a Glattfelder tér között eltávolítja a felső vezetékeket, tartóoszlopokat és oszlopkarokat. Ezek a munkafolyamatok nem járnak tartós közúti forgalomkorlátozással. A keresztutcáknál és a kapubejáróknál lokálisan 1-1 órás lezárásra kell számítani. A Glattfelder tér és az Anna-kúti csomópont közötti szakasz faltól falig megújul majd. Itt szintén elbontják a régi vágányokat és felső vezetékeket, helyükre új sínek és légvezetékek kerülnek. A Tisza Lajos körút folytatásához hasonlóan közös tömegközlekedési sáv készül. Megújul a járda és a körút aszfaltburkolata. A munkálatok miatt vágányzár lépett életbe; villamospótló autóbuszok közlekednek Tarján és a Dugonics tér között. Ajánlott átszállóhely: a Centrum Áruház megállóhely. A 8-as jelzésű trolibusz Anna-kúti megállóhelye módosul: Rókus II. Általános Iskola végállomás felé a Kálvin téri ideiglenes megállóból indul.Az unió által támogatott, 2,35 milliárd forintba kerülő beruházás során a meglévő 5452 méter pálya- és felsővezeték, és a 4 csoportkitérő bontásával kezdenek. Az ehhez kapcsolódó pályaszerkezeteket, peronokat, utakat is elbontják. Ezt követően közel 5,8 km vágányt építenek ki rugalmas alátámasztású folytonos sínágyazású burkolt pályaként, aszfalt és megerősített vasalt bazaltbetonos szerkezettel, illetve nyitott, zúzottköves vágányként. Több mint hat kilométer hosszban villamos felsővezetéket, 480 méter troli-felsővezetéket építenek meg, közvilágítási rendszert telepítenek. A peronrekonstrukciók keretében 14 új fedett peron készül, új víznyelőaknákat, víznyelőbekötéseket készítenek el. Négyezer négyzetméter járda is készül, és a vonal mentén terelőszigeteket valamint közel kilencezer négyzetméter útfelületet alakítanak át. A rekonstrukció végén növénytelepítéssel teszik teljessé a munkát. A kivitelezést elnyerő MTV4 Konzorcium vezetője a Magyar Aszfalt Kft., tagjai a budapesti Tóth T. D. Kft., mely több fővárosi villamos és metróberuházásban generálkivitelezőként szerepelt, valamint a VIV Zrt., mely a szegedi tömegközlekedési nagyprojekt keretében a 8-as és 10-es trolivonal felsővezeték-építését végezte.
Botka László
polgármester a munkaterület átadásakor hangsúlyozta, hogy a város igen szigorú feltételeket támasztott a határidők tekintetében. Ezért a konzorcium által vállalt 2011. augusztus 15-i befejezésen túl naponta 5 millió forintos kötbért tartalmaz a megkötött szerződés. „Abban állapodtunk meg a kivitelezővel, hogy a József Attila sugárúti szakaszon a villamossínt keresztező utcák közül soha sem kerül két egymás melletti egyszerre lezárásra” – mondta a polgármester a munkaterület átadásakor. „Rögzítettük azt is, hogy a lakosok számára reggel és este a parkolókból és a garázsokból való kiállást folyamatosan biztosítani kell. A közlekedési csomópontokon végzett munkák esetében pedig a lehető leggyorsabb munkavégzésben egyeztünk meg. Rettentő szigorú feltételeket támasztottunk a határidő tekintetében, így augusztus 15-ét követően naponta 5 millió forintos kötbérrel sújtjuk a konzorciumot. Biztos vagyok azonban abban, hogy erre nem kerül sor, hiszen kiválóan felkészült, nagyszerű referenciákkal bíró konzorciumi tagok, nagyszerű alvállalkozókkal vállalták ennek a munkának a teljesítését.” Botka László a munka kezdetekor tréfálkozva közölte, hogy a Nemzeti Együttműködés keretében úgy egyeztek meg, ő vágja át a villamos felsővezetékét, a Fidesz frakció pedig azt vállalta, hogy előtte kikapcsolja az áramot.
„A határidő tartható”
