Soha nem látott káoszra számíthatunk a nyári időszakban Szegeden. Több városi beruházás miatt a belváros forgalmát teljesen át kell szervezni, hiszen hosszú időre teljes útzár várható a Kelemen utcában, korlátozások és további lezárások az új klinika környékén, a Dugonics tér melletti utcákon, a Belvárosi híd újszegedi hídfőjénél, a Vár utcában, végig a Nagykörúton és a 3-4-es villamos belvárosi vonalán, illetve a Vásárhelyi Pál utcában. Sajnos mindezt tetézi még, hogy az előrejelzések szerint április-május környékén elér minket a zöldár, így újból le kell zárni hosszú hetekre a rakpartot. Ez az utolsó év, hogy a szegediektől türelmet kér a polgármester, hiszen 2011-ben még nagyobb építkezések várhatóak, mint eddig – hallhattuk először a városvezető szokásos évadnyitó beszámolójában, majd e mondatok többször, más-más formában is eljutottak a szegedi polgárokhoz, újságcikkekben, közgyűlési megnyilatkozásokban, sajtótájékoztatón, meg egy ankéton. De ami e mondatból kiolvasható: 2011 a káosz éve lesz Szegeden. Megpróbáljuk bemutatni, hogy milyen beruházások, mikor kezdődnek el 2011-ben, és hogyan csúsznak egymásra építkezések, na meg a zöldár...
Júniusig maradnak a kamionok Szeged utcáin
Botka László polgármester legutóbbi ankétján arról tájékoztatta a szegedi cégvezetőket, hogy március, április környékén átadják az M43-as autópályát, ezután elkezdődhet Szeged közlekedési rendjének újraszabályozása. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. portálunkat viszont arról tájékoztatta, hogy az M43-as autópálya esetében várhatóan 2011. március vége a műszaki átadás-átvétel kezdete, majd 2011. április vége a tervezett forgalomba helyezés időpontja. Ami azt jelenti, hogy a gépkocsi- és tehergépjármű-forgalom előtt 2011 júniusának környékén nyitják meg az autópályát. Ez azért is fontos, mert sok szegedi beruházás függvénye a Szegedet sújtó tranzitforgalom megszűnése.
Összecsúszott fejlesztések és az Oskola utca kétirányúsítása
Kohári Nándor, a Fidesz-KDNP önkormányzati képviselője portálunknak elmondta, hogy a nyári hónapokban szinte megbénulhat a közlekedés a belvárosban. Hogy ezt elkerüljék, tervezik a tömegközlekedés Kígyó utcába terelését, és az Oskola utca kétirányúsítását. „Mindezek már csak olyan szükségmegoldások, amik elkerülhetőek lettek volna egy átgondolt, és egy politikai céloktól mentes beruházástervezésnél. Sokan talán már nem emlékeznek, mások meg nem akarnak emlékezni arra, hogy bizony botrányoktól kísért volt szinte a teljes elektromos tömegközlekedés-fejlesztés. Az 1-es vonalán már fél évben lehetett mérni a késlekedést, amit orbitális szakmai bakik öveztek a 2-es vonalán pedig az átlagember a mai napig nem tudja, mi okozza a fejetlenséget, holott az eredeti tervek szerint 2010 szeptemberétől járnia kellene a 2-esnek. A csúszások és az 1-es belvárosi és a végállomást érintő szakaszának – talán a Szeviép csődje miatt is – egy egész évvel elhalasztott munkálatai "kiegészítették" a rendesen erre az időpontra tervezett beruházásokat, így növelve tovább a káoszt. Sajnos most már a közgyűlés csak annyit tud tenni, hogy ahol lehet, rendőri irányítást kér a forgalomkorlátozások helyszíneinek csomópontjához” – nyilatkozta portálunknak Kohári. A város fejlesztési irodája elkészítette a 2011-re várható beruházások pontos leírását, ütemezéseinek tervét, amit elküldött a Városüzemeltetési és Fejlesztései Bizottságnak január végén. A dokumentumban leszögezték azt is, hogy lehetnek „bizonytalan tényezők” az egyes beruházásokban azért a pályázat kötöttségére figyelemmel kell lenni. Portálunk alább teljes részletességgel mutatja be, hogy ebben az évben hogyan ütemezték a város különböző pontjait érintő beruházásokat. Az alábbi tervben szereplő időpontokból jól kiolvasható, hogy június hónaptól augusztusig szinte az összes beruházás kicsúcsosodik, így totális közlekedési káosz várható a belvárosban és környékén. És csak reménykedhetünk, hogy a rakpartról ekkora már levonul a zöldár...
A várost érintő építkezések ütemezésének terve
Az elektromos nagyprojekthez kapcsolódó felújítások ütemezése
Az 1-es villamosvonal felújítása az Anna kút és az Aradi vértanúk tere közt. Emiatt a Széchenyi tér északi oldala félsávban, a Kelemen és a Zrinyi utca teljesen le lesz zárva a Híd utcától az Aradiig. Az építkezés tervezett időtartama 2011.06. 16. – 2011. 11. 03. között. A 3-4 villamosvonal felújítása Kálvin tértől a tarjáni végállomásig. Itt a legtöbb helyen a közlekedési sávok járhatóak maradnak, kisebb korlátozások azért a belvárosi szakaszon előfordulhatnak. A felújításra tervezett időtartam 2011. 02. 15. – 2011. 08. 15. között. Ugyan itt a Gogol és a Mérey utca között a közös közlekedési sáv felújítása 2011.04.01. – 2011.05.15. közé esik, és az autóbuszokat terelik majd a személyforgalom közé. A Belvárosi híd újszegedi hídfőjének felújítása. A Székely sor – Vedres utcai csomópont, a Torontál tér Népkert sor – Szent Györgyi Albert utcai csomópontja. 2011.06.16. – 2011.08.31. között végzik majd a munkálatokat. Az Indóház tér felújításánál szakaszolva dolgoznak majd, így kisebb torlódásokra kell számítani. Várható időtartam: 2011.03.15. – 2011.11.03. Tovább tart a 2-es villamos felújítása, melynek a legújabb befejezési időpontja 2011.05.31-ig.
A belváros rehabilitációjához tartozó felújítások ütemezése
Belvárosi rehabilitáció 2. ütem: BIOPOLISZ. Itt a Semmelweis utca – Bánomkert sor – Állómás utca – Oldal utca szakaszon a tervek szerint a Markovics és Liliom utca között október végéig teljes útzár, a Liliom és Oldal utca között pedig novembertől lesz útzár. 2011.08. – 2012.02. között folyik majd a munkavégzés. A Dugonics tér – Árpád tér – Eötvös utca – Somogyi utca területét két szakaszra bontják. I. Somogyi és Toldy utca – Árpád tér (közepe) teljes útzár, a déli oldala átjárható. II. Dugonics tér déli oldala – Eötvös utca – Apáthy utca teljes útzár. Somogyi utca átadása részhatáridővel 2011. december 31-ig.
Lezárt Vár utca, színházfelújítás és a szőregi körforgalom
A Nagykörúton közös tömegközlekedési sávot alakítanak majd ki. Itt a munkálatok elkezdésének a feltétele az M43-as átadása is. Az építkezés tervezett időpontja 2011.05.15. – 2011.10.15. között. Az Árkád bevásárlóközpont előtti részen az áruház építtetője, az ECE vállata a kivitelezést. A tervek szerint a beruházás ideje alatt a körúton minimum 2x1 sáv járható lesz. Szélesítik a Vásárhelyi Pál utcát. Az I. (északi) ütem (Pulcz utca – Bakay Nándor utca között járhatóak a közlekedési sávok) munkálatai 2011.03.24 – 2011.09.30. között zajlanak majd. A II. (déli) ütem (Bakay és a Kenyérgyári út között járhatóak a közlekedési sávok) munkálatai 2011.07. – 2011. 09.30. között folynak. Az SZKT saját fejlesztései miatt a Vár utcát zárják majd le, ahol a trolibusz-forduló munkavezetékeit alakítják át 2011-08 – 2011.09. között. Tavasszal kijavítják a Gutenberg utcát is 2011.03 – 2011.04. között. Szélesítheti még a kellemetlenségek sorát a Somogyi utcai hotel építése (a Sörkert helyén), melynek az időpontja kérdéses, mint ahogy kisebb fennakadásokat okoz majd a Szegedi Nemzeti Színház felújítása 2011.05 – 2011.09.31. között. És 2011 nyarán az új 268 ágyas klinikatömböt is elkezdik építeni, melynek átadása 2013 júniusának környéke. De nem sok szó esett a szőregi körforgalom építéséről sem, melynek munkálatait az eredeti tervek szerint idén nyárig el kellene kezdeni (persze az M43-as átadása itt is feltétel lehet). A várható fejlesztéseket a SZEGEDma.hu pontosan berajzolta ütemezésének tervezett időszakának a feltüntetésével városunk műholdas térképére. 2011 - Szegedi építkezések nagyobb térképen való megjelenítése
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.