A város élhetőségének fenntartására hivatkozik a Szabad Város Egyesület Szeged közleményében, amelyben a Nagykörút átépítése mellett érvel, és egy buszfolyosó fontosságát hangsúlyozza. Az ügy egyik apropója, hogy a helyi napilap egyik januári számában a Szegedi Közlekedők Klubja nevében két nyilatkozó a projekt célszerűségét és hasznosságát kérdőjelezte meg.
„A szegediek minden nap szavaznak azzal, hogy milyen közlekedési eszközt választanak: 47% választja közösségi közlekedést, 22% gyalogol, 9% biciklizik és 22% autóval megy. És ezzel a választással maguk is hozzájárulnak ahhoz, hogy városuk élhető, a közlekedés fenntartható legyen. Az elmúlt évek fejlesztései azt a célt szolgálták, hogy ez így is maradjon: a buszok, villamosok, trolik által nyújtott szolgáltatás vonzó legyen az utasok számára, és ezt a célt szolgálná a Nagykörút átépítése is. Ez a beruházás minden érintett szempontjából hasznos: • a buszok és trolik utasai gyorsabban juthatnak el céljukhoz, • a gyalogosok járdasziget védelmében kelhetnek át a 6-7 sávos úton, • a kerékpárosok végre közlekedhetnek a Nagykörúton is, • az autósok számára megmarad a jelenlegi kapacitás és nem nő tovább az autós forgalom, • a környéken lakók szempontjából messzebb kerülnek a zajos megállók, pótolják a hiányzó fákat. A döntés a miénk, hogy milyen irányba szeretnénk fejleszteni a várost. A Szabad Város Egyesület továbbra is támogatja azokat a projekteket, amelyek az élhető, fenntartható városért épülnek” - írja
Nagy Sándor
, az egyesület elnöke.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.