Január 3-ától bővülnek az állampolgárok ügyintézési lehetőségei, a területi államigazgatási szervek már működő ügyfélszolgálati irodái mellett az ország 29 helyszínén - a fővárosban, a megyei jogú városokban és a megyeszékhelyeken - Kormányablakok, azaz a kormányhivatalok ügyfélszolgálati irodái nyílnak. Szegeden a Megyeháza épületében adták át az egyik Kormányablakot, a másikat pedig Hódmezővásárhelyen.B. Nagy László kormánymegbízott, a kormányhivatal vezetője elmondta, tavaszi megalakulása után az új kormány eltökélt szándéka volt, hogy átalakítja a magyar közigazgatás szerkezetét és növeli hatékonyságát. A végcél, elérni azt, hogy 2013 végéig a polgárok egy helyen, a Kormányablaknál intézhessék legtöbb hatósági ügyüket, ahelyett, hogy a hivatalok sokaságát keresnék fel. Segítőkész, polgárbarát, jó szolgáltatást nyújtó állam szükséges, amely megfelel a 21. század legszigorúbb európai kihívásainak, és mindenki megelégedésére olcsón, hatékonyan működik. Azt szeretnék elérni - hangsúlyozta B. Nagy László, mielőtt átvágta a nemzeti színű szalagot és átadta rendeltetésének a Kormányablakot - hogy a polgárok, vállalkozók szeressék az államot, az államigazgatást. A szegedi kormányhivatal főigazgatója Polner Eörs, Kovács Zsolt, a közigazgatási hivatal volt főtitkára pedig az igazgatói teendőket látja el. A szegedi Kormányablak 19 munkatárssal dolgozik, 4 ablaknál 2 műszakban, reggel 8-tól este 8-ig várják az ügyfeleket. A többi alkalmazott háttérmunkát végez. Hogy miben tud segíteni a Kormányablak? Széles körű tájékoztatást ad arról, mit, mikor, hogyan, melyik hatóságnál intézhetünk, felvilágosítást ad arról, hogy adott ügyben, milyen kérelmet, formanyomtatványt szükséges előterjeszteni, segít a formanyomtatványok kitöltésében, a csatolandó dokumentumok ellenőrzésében. A Kormányablakban többek között meggyőződhetünk arról, hogy munkáltatónk teljesítette-e előírt bejelentési kötelezettségét, ügyfélkaput létesíthetünk, egyéni vállalkozói tevékenységekkel kapcsolatos szolgáltatásokat intézhetünk, különböző támogatásokat, segélyeket (gyermekgondozási segély, anyasági támogatás) igényelhetünk, tájékoztatást kaphatunk a gyermekgondozási díj, a terhességi- gyermekágyi segély igényléséről, egyes szolgáltatási tevékenységek megkezdéséről és folytatásáról, a magyarigazolványokkal kapcsolatos ügyintézésről. A hivatal telefonszáma: 1818 (a nap 24 órájában). Honlapja: www.kormanyablak.gov.hu, email címe pedig:1818@ugyfelvonal.hu.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.