2010 októbere óta teljes hosszában használhatják az autósok az M43 első szakaszát, így enyhült a Szeged városára nehezedő forgalmi terhelés. A hónap elején helyére emelték a Móra Ferenc híd utolsó elemét is, vagyis gyakorlatilag szerkezetkész a műtárgy - számol be a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. sajtóközleményében. Az M43 autópálya I. szakaszát 2010 októberében helyezték ideiglenesen forgalomba. Az 5. sz. főút és 47. sz. főúti csomópont közötti szakasz továbbra is kivitelezési területnek számít, ahol a munkálatok befejezéséig az autósokra a főúton érvényes szabályok vonatkoznak. Az érintett útvonalon 90 km/h-s sebességkorlátozás van érvényben, illetve Hódmezővásárhely irányába 7,5 tonnánál nagyobb össztömegű gépjárművel nem lehet közlekedni. Az M43 II. szakaszán októberben szaknyelven „összezárt” a Móra Ferenc híd, vagyis beemelték az utolsó elemét is. A mederhíd teljes teherbírásához azonban még be kell fűzni és megfeszíteni a hídszekrény belsejében vezetett kábeleket. A csapadékmentes, enyhe időjárás kedvezett a szigetelési és a szegélyek sóvédelmi munkálatainak, így ezek a feladatok gyors ütemben haladtak. Októberben elkészült a vasbeton szegélyek és az ártéri hidak pályalemezének szigetelése, a mederhíd szigetelése pedig folyamatban van. Folytatódott továbbá az acélszerkezetek festése, illetve elkezdődött a dilatációk beépítése, a pilon sóvédelme és festése. A mederhídon a szigetelésvédő öntött aszfalt a hídszekrényben kialakított kábelek megfeszítésével egy időben készül el. A kishidakon elkészült a szigetelésvédő öntött aszfalt és az aszfalt kötőréteg, illetve egy kivételével elkészült a rézsűburkolás is. A surrantók és lépcsők építése szintén előrehaladott állapotban van, illetve hamarosan mindenhol elkészül az aszfalt kopóréteg, befejeződik a korlát hullámlemezek felszerelése a kész korlátlábakra, és elkészül a víznyelők és a vízelvezető csatornák kiépítése. A II. szakasz első kilométerszelvényeit – a 47-es úti csomóponttal bezáróan – az autópálya első szakaszával együtt 2010 októberében ideiglenesen forgalomba helyezték. A 47-es út utáni területen folytatódott a burkolat (az aszfalt alap- és kötőrétegének építése) és a vadvédő kerítés építése, valamint a növénytelepítés. Ezen kívül folyamatosak voltak a talajcsere munkák, földmunkák és a víztelenítési munkák. A Tisza híd utáni területen a befejező alakító földmunkák, a padkázás, az elválasztósávi munkák és a forgalomtechnikai acél szalagkorlát építése zajlott. A hónap során az üzemi hírközlő hálózat alépítményének kivitelezése is a befejezés stádiumához érkezett. Az M43 III. szakaszán szeptemberben elkészült a pálya aszfalt kötőrétege, hamarosan pedig befejeződik a kopóréteg készítése is. A hónap során folyamatosak voltak a rendezési (rézsűrendezés, humuszolás és növények telepítése), illetve a vízépítései munkák (surrantók, átereszek építése), illetve a védőkerítése építése. A hidakon megkezdődött a burkolat építése, és befejeződtek a keresztező utak földmunkái, az üzemi hírközlés alépítményi munkái, illetve a közműépítés. A Makót elkerülő szakasz átadására november első hetében került sor.