Közélet

Összeért az M43-as autópálya Tisza-hídja

Összeért az M43-as autópálya Tisza-hídja

2010. október 6., szerda
Összeért az M43-as autópálya Tisza-hídja
Összeért az M43-as autópálya Algyő közelében épülő, Móra Ferencről elnevezett Tisza-hídja a meder fölött, október első hétvégéjén emelték be a szerkezet utolsó elemét - tájékoztatta a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) szerdán az MTI-t. A kivitelezők számára azonban a „zárás” után sem ér véget a munka: következő lépesként elkészítik, majd szigetelik a szegélyeket, ezután következik a pályalemez aszfaltozása, illetve a korlátok felszerelése, majd kiépítik a híd díszkivilágítását. Az M43 Tisza-hídja mintegy 660 méter hosszú, szélessége 30 méter. A híd összfelülete 19.500 négyzetméter, elkészítéséhez 11.311 köbméter betont és 3455 tonna acélt használnak fel. A júniusban hivatalosan is Móra Ferencről elnevezett híd esetében alkalmazott függesztett-feszített technológia - mely átmenetet képez a gerendahíd és a ferdekábeles híd technológiája között - nem csupán Magyarországon, de egész Európában egyedülálló. A tájékoztató szerint az egyedi megoldásra azért volt szükség, mert a Tisza az autópálya keresztezési pontjánál enyhe kanyarulatot ír le, így egy mederben elhelyezett pillér folyamatos kimosódásoknak lenne kitéve. Számításba kellett venni azt is, hogy a híd vasbeton cölöpjei a nagy súlyú szerkezet alatt túl mélyre süllyednének a laza altalajba. Az alkalmazott megoldásnak köszönhetően azonban kevesebb feszítő kábelre van szükség, így csökkent a híd magassága és összsúlya is. Képünk illusztráció.
Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.