Közélet

Munkalesen a 2-esen

Munkalesen a 2-esen

2010. szeptember 21., kedd
Munkalesen a 2-esen

Avagy beéri-e a 4-es metrót a szegedi villamos?

A SZEGEDma.hu „munkaügyi felügyelete” kedd reggel végiglátogatta az elektromos tömegközlekedési nagyprojekt munkaterületét, a 2-es és a 3-as villamosvonalon folyó építkezést, illetve megtekintette az 1-es teljes szakaszát is, aminek a hivatalos és végleges használatbavétele november 9-e lenne. Megszámoltuk azt is, hogy hányan dolgoznak az összességében mintegy 10 kilométeres szakaszon.Ahogy arról előző cikkünkben beszámoltunk, a szegedi elektromos tömegközlekedés-fejlesztésről eddig csak rossz híreket hallani az országos és a helyi sajtóból. Ha összeadjuk, az eredeti tervhez képest hány hónappal csúsznak a különböző szakaszok átadásával, akkor bizony közel kerülünk a két évhez. A 2011-re halasztott 1-es vonalának befejező szakaszával együtt ennyit szinte biztos késik majd összesen a gigaprojekt befejezése. A SZEGEDma.hu szegedi villamosprojekt létszámellenőrző csapata bejárta mindhárom vonalat, hogy pontos képet kapjon arról, hol, milyen munkavégzés folyik. A mintegy 10 kilométeres munkaszakaszon (2-es és 3-as vonala) 123 aktív és „félaktív” munkavégző embert találtunk. A kellemes őszi idő ellenére intenzívebb munkavégzést csak a 3-as belvárosi szakaszán láttunk, ott azonban folyt a munka, ahogy kell, a Rókusi körúton viszont mintha megállt volna az idő.

Végleges átadó előtt az 1-esen

Először az 1-es vonalát ellenőriztük, hogy az ideiglenesen átadott sínpályák s környékük milyen állapotban van. A Boldogasszony sugárúton a Bécsi körút kereszteződésében komoly útakadály van, feltúrt aszfalt, lezárt útszakasz: a körforgalmat építik. A Hősök Kapujáig csak apróbb hibákkal találkozni, de az autóút katasztrofális állapotban: kátyúk és szabályos gödrök borítják az utat. A Kossuth Lajos sugárúton a villamossínt szegélyező kőakadályok teteje több helyen le van törve, figyelmetlen autósok, bizonytalan kamionsofőrök hajthattak nekik. A körforgalom csonka, szinte esélytelennek tűnik, hogy még az idén beágyazódjon a 2-es villamossínpárja.

Kihalt a kettes építkezése

A Rókusi körútra fordulva találkoztunk – az 1-es botrányos csúszásai után – a következő igazán nagy türelmet igénylő problémával. A 2-es pályáján a körforgalomtól Tescóig tartó szakaszon, ahol a síneknek kellene futni, még mindig autók haladnak. Itt összesen 23 ember dolgozott, a leendő forgalmi sávot alapozták a jobb oldalon. A Vértó felől visszafelé haladva pedig 25 munkás serénykedett a sínfektetéssel. Tehát a közel 3 kilométeren alig 50 ember végezte a 2-es építési munkálatait.

Munka a hármason

A megújulásra szánt 6 kilométernyi 3-as villamosvonalon már serényebb munka folyt, összesen 85 dolgos kézpárral találkoztunk, igaz, ők mind a II. kórház és a Dugonics tér közti szakaszon dolgoztak. Valószínű, hogy a novemberi átadás itt is elmarad, hiszen a kivitelezők e szakaszon is bejelentették, hogy a „hiányos közműtérképek miatt” csúszás lesz, persze az még rejtély, mennyi. Már most panaszkodtak munkatársainknak a Kálvária sugárúton működő üzletek tulajdonosai, a Szent Gellért Magánklinka és a szomszédos pizzéria dolgozói is komoly forgalomkiesésről beszéltek. A helyszíni szemlénk tapasztalata tehát az, hogy szinte minden bizonytalan, a munkálatok végét nem látni, és a 2-es szakaszán a munkavégzés is komoly kívánnivalót hagy maga után.

Dobó Csaba - Illés Tibor

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.