Közélet

Munkalesen a 2-esen

Munkalesen a 2-esen

2010. szeptember 21., kedd
Munkalesen a 2-esen

Avagy beéri-e a 4-es metrót a szegedi villamos?

A SZEGEDma.hu „munkaügyi felügyelete” kedd reggel végiglátogatta az elektromos tömegközlekedési nagyprojekt munkaterületét, a 2-es és a 3-as villamosvonalon folyó építkezést, illetve megtekintette az 1-es teljes szakaszát is, aminek a hivatalos és végleges használatbavétele november 9-e lenne. Megszámoltuk azt is, hogy hányan dolgoznak az összességében mintegy 10 kilométeres szakaszon.Ahogy arról előző cikkünkben beszámoltunk, a szegedi elektromos tömegközlekedés-fejlesztésről eddig csak rossz híreket hallani az országos és a helyi sajtóból. Ha összeadjuk, az eredeti tervhez képest hány hónappal csúsznak a különböző szakaszok átadásával, akkor bizony közel kerülünk a két évhez. A 2011-re halasztott 1-es vonalának befejező szakaszával együtt ennyit szinte biztos késik majd összesen a gigaprojekt befejezése. A SZEGEDma.hu szegedi villamosprojekt létszámellenőrző csapata bejárta mindhárom vonalat, hogy pontos képet kapjon arról, hol, milyen munkavégzés folyik. A mintegy 10 kilométeres munkaszakaszon (2-es és 3-as vonala) 123 aktív és „félaktív” munkavégző embert találtunk. A kellemes őszi idő ellenére intenzívebb munkavégzést csak a 3-as belvárosi szakaszán láttunk, ott azonban folyt a munka, ahogy kell, a Rókusi körúton viszont mintha megállt volna az idő.

Végleges átadó előtt az 1-esen

Először az 1-es vonalát ellenőriztük, hogy az ideiglenesen átadott sínpályák s környékük milyen állapotban van. A Boldogasszony sugárúton a Bécsi körút kereszteződésében komoly útakadály van, feltúrt aszfalt, lezárt útszakasz: a körforgalmat építik. A Hősök Kapujáig csak apróbb hibákkal találkozni, de az autóút katasztrofális állapotban: kátyúk és szabályos gödrök borítják az utat. A Kossuth Lajos sugárúton a villamossínt szegélyező kőakadályok teteje több helyen le van törve, figyelmetlen autósok, bizonytalan kamionsofőrök hajthattak nekik. A körforgalom csonka, szinte esélytelennek tűnik, hogy még az idén beágyazódjon a 2-es villamossínpárja.

Kihalt a kettes építkezése

A Rókusi körútra fordulva találkoztunk – az 1-es botrányos csúszásai után – a következő igazán nagy türelmet igénylő problémával. A 2-es pályáján a körforgalomtól Tescóig tartó szakaszon, ahol a síneknek kellene futni, még mindig autók haladnak. Itt összesen 23 ember dolgozott, a leendő forgalmi sávot alapozták a jobb oldalon. A Vértó felől visszafelé haladva pedig 25 munkás serénykedett a sínfektetéssel. Tehát a közel 3 kilométeren alig 50 ember végezte a 2-es építési munkálatait.

Munka a hármason

A megújulásra szánt 6 kilométernyi 3-as villamosvonalon már serényebb munka folyt, összesen 85 dolgos kézpárral találkoztunk, igaz, ők mind a II. kórház és a Dugonics tér közti szakaszon dolgoztak. Valószínű, hogy a novemberi átadás itt is elmarad, hiszen a kivitelezők e szakaszon is bejelentették, hogy a „hiányos közműtérképek miatt” csúszás lesz, persze az még rejtély, mennyi. Már most panaszkodtak munkatársainknak a Kálvária sugárúton működő üzletek tulajdonosai, a Szent Gellért Magánklinka és a szomszédos pizzéria dolgozói is komoly forgalomkiesésről beszéltek. A helyszíni szemlénk tapasztalata tehát az, hogy szinte minden bizonytalan, a munkálatok végét nem látni, és a 2-es szakaszán a munkavégzés is komoly kívánnivalót hagy maga után.

Dobó Csaba - Illés Tibor

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.