Az eredeti határidőhöz képest több hónapos csúszással, de vasárnap hajnaltól újra járnak a villamosok Szeged legforgalmasabb, 1-es számú villamosvonalán.
Az első jármű menetrend szerinti, röviddel 4 óra után indulását fiatalok egy csoportja tapssal és dudaszóval fogadta a Rókusi pályaudvarnál található végállomáson. A szegedi elektromos tömegközlekedés fejlesztését felügyelő mérnöki cég a próbajárat és a szombati műszaki bejárás során késznek és alkalmasnak találta a felújított villamospályát a menetrendszerinti forgalom elindítására – tájékoztatta az uniós támogatással megvalósuló, közel 30 milliárd forintos összköltségvetésű beruházást irányító Szeged Pólus Kft. kommunikációs főmunkatársa,
Nemes Szilvia
az MTI-t. A villamosvonal 1-es és 2-es szakaszát érintő munkálatok előreláthatólag csak a hónap végére fejeződnek be, így a Kossuth Lajos sugárúti és a Boldogasszony sugárúti villamospálya, valamint a Rókusi csomópont még munkaterület, a forgalmat az utóbbi területen még elterelik. A villamosvonal rekonstrukció első és második ütemének 2009. november 15-re, illetve 2009. december 3-ra kellett volna befejeződnie. A csúszás oka többek között a tervekkel nem egyező közműhelyzet volt, emiatt a kivitelezés lassan haladt, a beköszöntő hideg pedig tovább akadályozta a beruházást, a késés azonban részben a kivitelezőnek is felróható. A 94 napos csúszásból – a műszaki ellenőr szerint - húsz nap indokolható a hideg idővel, ezért az önkormányzat 740 millió forint kötbérigényt jelentett be. A kivitelező a kötbér követelését jogcímében és mértékében is vitatva elutasította, ezért az önkormányzat – a szegedi közgyűlés pénteken egyhangúlag meghozott döntése alapján – peres útra tereli az ügyet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.