Közélet

Bartha László nyílt levele Botka Lászlónak

Bartha László nyílt levele Botka Lászlónak

2010. május 21., péntek
Bartha László nyílt levele Botka Lászlónak

Szeged város korábbi polgármestere, Bartha László nyílt levélben fordult a jelenlegi városvezető Botka Lászlóhoz, melyet alább közlünk.

"Tisztelt Polgármester Úr! Nem is olyan régen történt nyilvános levélváltásunk a Délmagyarország hasábjain. Gondolataimra írt viszontválaszában a már megszokott – és állítólagos baloldali értékrendje alapján nehezen érthető – kioktató hangnemében utasította el felvetéseimet. Csak mosolyogtam, Polgármester Úr (engedje meg, hogy jómagam betartsam a klasszikus illemet, és megadjam Önnek a tiszteletet), nem is vártam mást Öntől. Hogy pártja mit szól pökhendiségéhez, politikai ellenfeleivel szemben tanúsított, néha minősíthetetlen stílusához, azt nem tudom, de talán nem is fontos. Végül is a konkrét tettek alapján ítéli meg az embert az utókor. Viszont, ha ezt nézzük, megint nem túl rózsás a helyzet, Polgármester Úr. Mi lett a nagy ígéretekből? Mi lett a büszkén felavatott autópályának köszönhetően beígért sok ezer új munkahelyből? Hány nagy ipari beruházás történt 2002 óta Szegeden? Hol vannak a nagy logisztikai központok, hol a nemzetközi légi teherforgalmat is lebonyolítani képes új repülőtér? (Mellékesen: mi lett a sorsa azoknak a szerencsétlen roma családoknak, akiknek pont a repülőtér építése miatt kellett máshová költözniük, valaki fűt-fát ígért nekik, aztán csúnyán be lettek csapva?) Hány látogatója van naponta az észbontó módon a belváros szívébe épített, méregdrága „élmény”-fürdőnek? És még hosszan sorolhatnánk. Csupán egyet emelnék még ki, a legdühítőbbet az itt élők vagy hozzánk látogatók számára: mikor szűnnek már meg végre az áldatlan állapotok Szegeden, ami a városi közlekedést illeti? Eleve, miért kellett erőltetni temérdek pénzért a kötöttpályás fejlesztést városunkban, amelyről minden szakember tudja, hogy drága a kiépítése, drága az üzemeltetése, logisztikailag a legrosszabb tömegközlekedési mód és az állításaival szemben nem környezetkímélőbb az alternatívánál? De ha már belefogtak, mikor fejezik be? Sajnos már maga a kérdés is közhely, az emberek türelme pedig véges, Polgármester Úr. A közelmúltban hunyt el pártja prominens személyisége,

Toller László

, Pécs egykori polgármestere. Ő igazi patrióta volt, a szó legnemesebb értelmében. Többször volt szerencsém találkozni vele, és bár sok mindenben másként láttuk a világot, becsültem, mint embert, mint honatyát és mint városvezetőt. Toller építő polgármester volt, s ezt nem csak a baloldali érzelműek, hanem minden józan gondolkodású ember elismeri. Példát vehetne róla, pontosabban, példát vehetett volna róla. Tudja, már én is múlt időben beszélek Önről, Polgármester Úr, s hiszem, hogy az igeidő használata nem csupán pillanatnyi remény, hanem legkésőbb ősszel aktuálissá válik. Végül, nem is olyan régen, a választások előtt nagy csinnadrattával adták át az M43-as új szakaszát. Jómagam nevetségesnek és szánalmas kampányfogásnak tartottam az egészet, nem is értettem, miért kell ekkora feneket keríteni egy nyúlfarknyi útdarabnak. Ma ezt az utat bontják, Polgármester Úr. Azok a munkások bontják, akik építették. Mert nem fizették ki őket. Legyen ez intő jel Önnek. Számomra ez az esemény egyrészt tragédia, amely nem először fordul elő ilyesmi kis hazánkban az utóbbi években, másrészt viszont szimbóluma is az Ön és pártja nyolcéves ténykedésének. Országos szinten a nemzet már kimondta, hogy változást akar. Szegeden erre várni kell még néhány hónapig. Addig is csak arra kérem, bármennyire nehezére esik is, kissé nagyobb alázattal viszonyuljon politikai ellenfeleihez, illetve minden szegedi polgárhoz. És több bajt lehetőleg már ne okozzon városunknak. Épp elég volt ez a nyolc esztendő" - zárja sorait

Bartha László

.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.