Hüvösék már két hónapja tudtak a Szeviép gondjairól
2010. április 29., csütörtök
Mind az M43-as autópálya első szakaszának, mind pedig az 1-es villamos vonalának elmaradt átadásáért a szegedi Fidesz-frakció szerint a Szeviép Zrt. csődhelyzete is felelős. Bár a beruházók szerint az építkezés folyhat tovább, hiszen a konzorcium, melynek a Szeviép is tagja, közös felelősséget vállalt a munkák elvégzésére. „Szeged közlekedését két kiemelt beruházás is érinti: az M43-as autópálya építése és az elektromos tömegközlekedés-fejlesztés, mindkét esetben már fél évet csúszik az első szakasz átadása, s mind a két beruházásban érintett a nemrég csődvédelmet bejelentő Szeviép Zrt., szerintünk ez nemhogy nem véletlen, hanem ok-okozati az összefüggés” – jelentette ki Hüvös László, a szegedi Fidesz-frakció vezetője. „Hozzánk már két hónappal ezelőtt eljutottak olyan információk, hogy a kivitelezők fizetési nehézségekkel küzdenek, tartottunk sajtótájékoztatót s kezdeményeztük vizsgálóbizottság felállítását is. Nem véletlen azonban, hogy a választások utánra időzítette a Szeviép a csődhelyzet bejelentését, hiszen a tömegközlekedés-fejlesztési nagyprojekt körüli minden botrány még tovább rontott volna a helyi MSZP-s képviselőjelöltek, Botka László és Ujhelyi István esélyein” – mondta a politikus hozzátéve, hogy beszédes az is, hogy a szocialisták 8 éve öntötték a pénzt a cégbe, miközben az a tapasztalat, hogy egyre nehezebben halad, csúszik minden beruházás, a két milliárdos cégtulajdonos közül az egyik, Pistrui László pedig meg is válik részesedésétől.
Egymilliárdos kár Szegednek?
„Eddig a két megaberuházás csúszása közel 1 milliárdos kárt okozott Szegednek, hiszen a kamionok, a buszok, a teher- és a tranzitforgalom már szinte az összes kerülőutat tönkretette, nem is beszélve a tartozások miatt tönkrement kis- és középvállalkozásokról, a feltúrt utak miatt bezárt kereskedőkről” – emelte ki Hüvös, aki szerint az egyetlen és utolsó konkrét ígéret az 1-es vonalának átadásáról Botka László szájából hangzott el, aki március végét jelölte meg a villamosközlekedés helyreállásaként. A Fidesz frakcióvezetője nem érti azt sem, hogy az A-SZ-E konzorcium – amely a tömegközlekedés munkálatait végzi – miként képes kompenzálni a Szeviép alvállalkozók felé fennlévő tartozását. Felkerestük a Szeviép pénzügyi igazgatóját, Szabó Lászlót – aki az ügyben a helyi napilapban már nyilatkozott –, hogy tolmácsoljuk a kérdéseket, de egész nap tárgyalt, nem tudtuk elérni, így később faggatjuk őt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.