Az 1-es villamos már ötödik hónapja nem jár, holott Botka László legutóbbi ígérete szerint március végétől már utazhatnánk rajta. Nem elég azonban, hogy az emberek türelmét rombolják már hosszú hónapok óta, a beruházás elkészült szakaszai is hemzsegnek a malőröktől. Legutóbbi cikkünkben egy kész kerékpárútrész szétveréséről írtunk, most pedig egy görbe sínrészt fedeztünk fel. „Egy műszeres vizsgálat mutatná ki igazán, hogy mekkora az ív, a görbület” – nyilatkozta portálunknak Juhász István közlekedési mérnök, igazságügyi közlekedési szakértő, aki a helyszínen, a Kossuth Lajos sugárút és a Párizsi körút kereszteződésénél vizsgálta meg a „görbe” sínt. A szakember szerint a Párizsi körúttól a belváros felé haladva egyenes vonalvezetésű pályaszakasznak kellene lennie, de hozzávetőlegesen 50-60 méter „húrhosszon körülbelül 10 centiméterrel eltér a húrmagasság”. Vagyis szabad szemmel is jól látható ívben elhajlik a sín. A mérnök szerint ezt már nem érdemes korrigálni, és nem jelent balesetveszélyt és a sebességet sem befolyásolja, viszont e szakaszon egy hirtelen lökést, imbolygást éreznek majd az utasok. „Ez egy műszaki hiba, az előfeszített villamossínek vonalbeállítása nem volt megfelelő, így az elvégzett munka értéke csökkent, hiszen épp kényelmi szempontok miatt újították fel a sínpályát” – így a mérnök. A Szeged Pólus Kft. szerint mivel a nagykörút utáni szakaszon közös lesz a tömegközlekedés a villamossíneken, valamivel szélesebb a tengelytáv, emiatt van a fent említett eltérés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.