M43 – a fiktív autópálya: látványberuházásnak is gyenge + VIDEÓ
2010. április 2., péntek
Csütörtökön Botka László és Ujhelyi István (MSZP) a szokásos körítéssel átadtak egy útszakaszt, melyet csak a legnagyobb jóindulattal lehet autópályának nevezni, olyannyira, hogy még a szakhatóság sem minősítette másnak, csak egyszerű útnak. Sem a hozzá vezető utak terhelése, sem a külső körülmények nem jogosítják fel arra az illető szakaszt, hogy azon üzemszerűen, nagy mennyiségben, akár kamionok is közlekedjenek. Gyakorlatilag egy 4,2 kilométeres építési területet sikerült sikerként elkönyvelni városunk jelenlegi vezetésének. Botka László (MSZP) polgármester és Ujhelyi István (MSZP) államtitkár az M43-as autópálya átadását ünnepelték. Tegnapi felvételeinken azonban jól látható, hogy az érintett szakasz felett ívelő felüljárók félig vannak csak készen, sok forgalomtechnikai eszköz hiányzik, a forgalmi sávok pedig csak rövid szakaszon futnak az út teljes szélességében. De mi a helyzet a bevezető utakkal? Az átadott „kész” szakasz bevezető útjain elhelyezett terelőtáblák bizony tudomást sem vesznek erről a szakaszról, továbbra is a régi, Makkosházi körút–Rókusi körút csomópontot jelölik a Csongrádi sugárút felől, és a Budapesti út–Izabella híd irányt javasolják az M5 felől. Ebből az irányból persze erősen ajánlott ez, hiszen a képek tanúsága szerint a régi 5-ösön átívelő híd még 2-3 hónapig több méteres szakaszon hiányozni fog. Ne is beszéljünk az átutazók és a hazai autósok körében már igencsak elterjed GPS készülékekről, melyek erről a rövidke „látványautópályáról” még vagy egy évig tudomást sem fognak venni. Ezeket a szoftvereket ugyanis komoly emberek írják-engedélyezik, és csak akkor lesz járható egy út virtuálisan is, ha valóban elkészült. Ez vezetőinknek most nagyon nem ment. Hozzá kell tenni: a kampányátadás 30 millió forint többletköltséggel jár. Az érintett szakasz még csak gyorsforgalmi útnak sem minősülhet, egyszerű főútról van szó, amelynek üzemeltetését ennyi pénzért vállalta az Állami Autópálya Kezelő Zrt. a teljes átadásig! A Szeged és Makó közötti pályának amúgy 2010. augusztus végére kellene elkészülnie...
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.