Ismét felbontottak egy elkészült útszakaszt az 1-es vonalán, hogy a kerékpárutat az iskola elől az úttestre vezessék, így közel 70-80 méteren kell újra aszfaltozni, hogy egy szintben legyen a járda. A lassan már botrányosan sok malőrrel kísért tömegközlekedési nagyprojekt első, Boldogasszony sugárút – Aradi vértanúk közötti szakaszának átadása tovább csúszhat. A munkálatok megkezdése előtti napon, 2009. augusztus 25-én, Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester és a beruházást irányító városi cég, a Szeged Pólus Kft. ügyvezetője, Susányi Tamás a tervek ismertetésekor arról számolt be, hogy az Aradi vértanúk terétől a nagyállomásig tartó szakasz felújításának első üteme 2009 novemberében fejeződik be. Most március közepe van és újra felbontottak egy már elkészült szakaszt a Juhász Gyula Gyakorló Általános iskola előtt, mert – ahogy a munkálatokat végző egyik munkás is elmondta – a bicikliutat az iskola bejárata előtt vezették el, holott már a szegélyek lerakásakor szóltak az intézmény munkatársai, hogy meglehetősen balesetveszélyes a kerékpárosokat a gyakorló bejáratától két méterre elvezetni.
A bicajosok idejében szóltak…
Felkerestük a Dovalovszki András kerékpáros aktivistát, aki elmondta, hogy ők már csak mosolyognak kínjukban az egész ügyön, hiszen – amint arról a SZEGEDma.hu is beszámolt – ők már 2007-ben konkrét javaslatokat tettek, amelyekből alig valósult meg valami. „Könnyen megeshet, hogy akár 20-30 km/óra sebességű járművel találkoznak a gyerekek az iskolák, kollégiumok előtt” – mondta az aktivista, jelezve, hogy a problémáról videót és képeket is készítettek, melyek a szegedbicaj.blog.hu oldalon megtekinthetőek. A projekt menedzsmentje végül úgy döntött, hogy tényleg fennáll a balesetveszély, így a már kész utat, felbontva, a kerékpárosokat levezette a járdáról, ahol viszont a leszűkült úttest miatt az autósoknak okozhat majd az új helyzet nem kevés galibát.
Botka: március végén közlekedni fog az 1-es villamos
Botka László egy fórumon azt mondta, hogy február végéig kell feloldani a vágányzárat, március végéig a Kossuth Lajos sugárúti körforgalom is elkészül és az 1-es teljes vonalon közlekedik majd, ezzel szemben még az első szakaszt sincs kész. Az átadás első, 2009. november végi időpontját először a kivitelező konzorcium és a város közös megegyezéssel december 5-re módosította. Végül azonban csak 15-én kezdték meg a műszaki átvételt, ami egy hónapig tartott, ám január 15-re sem sikerült befejezni az elektromos tömegközlekedés-fejlesztés első szakaszát. Ezután már óvatosabban bántak a határidőkkel – ekkor jelentette ki a polgármesterünk, hogy február végére elkészül a szakasz…
Több mint 700 millió tervezésre, menedzselésre
Februári cikkünkbenKohári Nándor fideszes képviselő azt mondta, hogy „a projekt menedzseléséért 605 millió forintot kap a Pólus, a tervezésért pedig 129 milliót. Ennyi pénzért elvárható lett volna, hogy előre, legfeljebb néhány hét csúszással kiszámolják a munkafolyamatokat, ha pedig nem sikerült, akkor pontosan meg kell nevezni a felelősöket, legalább ennyivel tartozunk azoknak a családoknak, akiknek a vállalkozásai tönkrementek a Boldogasszony és a Kossuth Lajos sugárúton, mert hónapok óta nem lehet normálisan megközelíteni üzleteiket”. Kohári kérdésére akkor a Pólustól nem kaptunk választ, a csúszás okaként ismét a rossz közműtérképet és az időjárást nevezték meg, az átadást pedig áprilisra jósolták. Felkerestük a tömegközlekedés-fejlesztést munkálatait menedzselő Szeged Pólus Kft.-t, hogy újból érdeklődjünk, a kerékpárúttal kapcsolatban pedig megkérdezzük, miért utólag kellett módosítani a terven, és mennyit csúszik emiatt az átadás, illetve tartható-e Botka László ígérete, miszerint március végén közlekedni fog az 1-es villamos. Sajnos azonban a központi számot nem veszik fel, mint ahogy a szóvivőt és az ügyvezetőt sem tudtuk elérni. Amint reagálnak megkeresésünkre, tájékoztatjuk olvasóinkat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.