origo.hu
Módosították az 1-es villamos pályafelújításának határidejét. Immár biztos, hogy idén nem végez a kivitelező, a vágányzár feloldásának új határideje január közepe. A Boldogasszony sugárúton például rosszul alapoztak, így fel kellett szedni az újonnan lefektetett síneket – részben ez okozza a csúszást.
„A vonal teljes hosszában átépül, korszerű, zaj- és rezgéscsillapított vágánnyal” – olvasható a szegedi nagyprojektet bemutató honlapon. Az elektromos tömegközlekedés fejlesztését várják is a helyiek, hiszen mindenki szeretne modern, 21. századi körülmények között utazni, de azt még többen szeretnék megtudni, hogy mikortól tehetik ezt meg. A villamospótló autóbuszok egy részére például egy nyugdíjas nem egykönnyen száll fel, a régebbi típusú járműveket ugyanis magas lépcsővel látták el annak idején. De nem csupán kényelmi szempontokról van szó, az autósok is várják már, hogy újra használhassák a Boldogasszony, valamint a Kossuth Lajos sugárutat, melyek a város főbb közlekedési útvonalaihoz tartoznak. Előbbin le is fektették már az új sínpárt, melyet frissiben fel is szedettek a kivitelezővel. Tapasztó Sándor, a Szeged Pólus Kft. projektigazgatója akkor portálunknak elmondta, hogy rossz volt az alapozás, és ők a nem megfelelő technológiai megoldásokat nem fogadják el. Ezután már világosan látszott, hogy az eredeti határidőre – mely ez év december vége volt – biztosan nem végeznek a munkálatokkal. "A jelenlegi határidő december 4-e a Boldogasszony sugárúti pályaszakasz és a Szent Ferenc utca körforgalom átadására. Ha ezt nem tudja teljesíteni a kivitelező, akkor naponta 10 millió forint kötbér terheli" – tájékoztatta lapunkat a projektigazgató. Tapasztó Sándor hozzátette, hogy ezt követően zajlik majd nagyobb intenzitással munka a Kossuth Lajoson – mintegy megválaszolva azt a sokakban megfogalmazódott kérdést, hogy sokszor miért csak néhány munkást látnak dolgozni az arra járók, miközben a kivitelezőt sürgeti a határidő. "A vágányzár feloldásának határideje 2010. január 15-e, a teljes projektelem átadásának pedig február 28-a" – mondta el portálunknak Tapasztó. A nagyprojekthez kapcsolódóan másutt is folynak munkálatok: a Pulz utcai villamos remíz területén júniusa óta zajlik a kivitelezés, az áramellátó állomások építése és a 8-as trolibuszvonal meghosszabbítása novemberben kezdődött. Ezeken túl a Pulz telepen és a Kálvária sugárúton lévő állomások építése folyik. A 8-as vonalon pedig kisebb, kevésbé látványos munkálatok zajlanak.Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.