Botka László nagyotmondása újabb állomásának titulálta pénteki sajtótájékoztatóján Hüvös László és Póda Jenő azt, hogy az M43-as autópálya első szakaszának 4 hónapos csúszását a beruházó elfogadta. A fideszes képviselők szerint ez mentességet adhat a kötbér megfizetése alól, amit nem tartanak elfogadhatónak. Elhibázott lépés volt, hogy az M43-as autópálya építésével egyidejűleg végzik Szegeden az elektromos tömegközlekedés fejlesztését – kezdte a sajtótájékoztatót Hüvös László, a szegedi Fidesz frakcióvezetője. Mind a két beruházás csúszik, Szeged városa belelavírozta magát egy elviselhetetlen helyzetbe. „Azt látjuk, hogy azok az illetékes kormányzati szervek, amelyek Szegednek kárpótlást biztosíthatnának az autópálya csúszásából eredő kötbérrel, éppen maguk ajánlanak olyan lehetőségeket a kivitelező számára, melyek 4 hónapra mentesítik őket a kötbér megfizetése alól” – hangsúlyozta Hüvös. „Közlekedési vészhelyet fog kialakulni Szegeden az ünnepek körüli forgalomnövekedés, valamint a téli, esetleg havas időjárás miatt” – jelentette ki Póda Jenő, a Pénzügyi Bizottság alelnöke utalva a vendégmunkások áradatára, ami többször megbénította az elmúlt években is a szegedi közlekedést. Ahogy portálunk is beszámolt róla, módosul az M43-as autópálya első szakaszának átadási határideje. November vége helyett 4 hónappal később, március végére kell átadni a szakaszt. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. honlapján szerepel is egy sajtóközlemény a határidő módosításáról. Az előző városi közgyűlésen Botka László polgármester ismertette álláspontját, nevezetesen, hogy a beruházás csúszásáért az államnak járó kötbér egy része Szegedre fog kerülni. Ezzel Póda Jenő is egyetértett, hiszen így a megnövekedett forgalom miatt tönkrement utakat helyre lehetne állítani. Azonban a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő honlapján szereplő nyilatkozatban nem szerepel kötbér. „Ha a NIF lemond a kötbérről, és ebbe beletörődik a polgármesterünk, az olyan skandalum lesz, amit régen nem látott Szeged városa” – hangsúlyozta Póda. A fideszes képviselők szeretnék, ha minél előbb nyilvánosságra hoznák, hogy van-e kötbér, és ha igen, akkor mennyi. Nevetségesnek tartja Hüvös, hogy egy víznyomócsőre hivatkoznak a beruházás csúszásaként. „Ha ezt elismeri halasztási indoknak a NIF, akkor jóformán a saját felelősségét ismeri el, hiszen egyértelmű, hogy ezen keresztül arról tesz tanúbizonyságot, hogy hiányosak voltak a tervek” – hangsúlyozta Hüvös. A frakcióvezető elmondta, hogy nem csak ez a szakasz nincs kész, az építkezés több helyen csúszik, vagyis a víznyomócső szerinte csak egy indok a késlekedésekért. Hallgassa meg Hüvös Lászlóval készült interjúnkatHallgassa meg Póda Jenővel készült interjúnkat
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.