Megszületett a döntés, melynek értelmében teljesülni látszik Mórahalom régi álma: uniós forrásokból, vélhetően 2012-re, 2,1 milliárd forintért elkészül az 55-ös főút a várost elkerülő -, a majdani M9-es gyorsforgalmi út részét képező – 7 km hosszú szakasza. Ezáltal Mórahalom központja mentesül a rázúduló hatalmas átmenő forgalomtól, és a közlekedés okozta ártalom, valamint a balesetveszély is jelentősen csökkenni fog. Az 55-ös számú főút 18,5 km-es szelvényénél tartott sajtótájékoztatón Nógrádi Zoltán, Mórahalom polgármestere, országgyűlési képviselő hangsúlyozta, hogy ezen kívül megújul a Szeged és Baja közötti, 89 km-res, 2x1 sávos út is, átépítése után a 11,5 tonna tengelyterhelésű járművek is biztonsággal használhatják majd a megerősített útszakaszt. A döntés értelmében az elkerülő út megépítése közlekedési, gazdasági, társadalmi, környezeti szempontból egyaránt indokolt. Szalóki Flórián, az NFÜ Közlekedési Programok Irányító Hatóságának főosztályvezetője elmondta, hogy a 2007 elejétől 2015-ig terjedő közlekedési operatív program keretében 7 milliárd eurót különítettek el közlekedésfejlesztésre, a mórahalmi projekt is ennek a részét képezi. A Szeged és Baja közötti 55-ös út felújítása mintegy 30 milliárd forintba kerül, de mint a főosztályvezető úr fogalmazott: „Nem abban vagyunk érdekeltek, hogy a meglévő út kapjon egy új felületet, hanem legyen műszaki tartalombővülés is. Ez elsősorban bicikliutat, előzősávokat, elkerülő utat jelent.” A KÖZOP abban érdekelt, hogy ütemesen, gyorsan haladjon a projekt, és mielőbb le tudják hívni az uniós forrásokat. „Kormányzati ciklustól független fejlesztésekről van szó” – hangsúlyozta Szalóki –, „tehát senki nem fogja megállítani, felfüggeszteni az EU-s projektet, a stabilitás, a finanszírozás biztosított.” Nógrádi Zoltán elmondta, a projekt megvalósításával párhuzamosan tervezik egy kerékpárút kiépítését az 55-ös fő közlekedési út mentén, amely szerb-magyar közös fejlesztési program keretében valósulna meg. „Az lenne a nagy álmunk” – ecsetelte a polgármester –, „hogy kerékpárúttal össze lehessen kötni a szegedi Széchenyi teret a palicsi tóval. Az ásotthalmi és a tehermentesítő, régi röszkei határátkelő megnyitásával, egy egyszerű okmányvizsgálattal egynapos kerékpártúrát lehetne tenni a szomszédos Vajdaságba. Ez az út óriási lehetőséget jelentene a határ menti térség számára, Szabadka, Palics, Szeged, Mórahalom és a környező települések idegenforgalma csak nyerne vele.”