Közélet

Döcögő közlekedési nagyprojekt

Döcögő közlekedési nagyprojekt

2009. november 14., szombat
Döcögő közlekedési nagyprojekt
Hónapok óta útlezárások, terelések nehezítik a Szegeden lakók, illetve a napfény városán keresztülutazók életét. Az elektromos tömegközlekedés fejlesztése mint cél, fontos, ám a város főbb közlekedési útvonalainak egy időben történő felbontása a helyi ellenzék szerint indokolatlan és hibás lépés volt. Mára az is látszik, hogy csúsznak a kivitelezéssel, például az 1-es villamos vonalán. A dugókat, a reggeli araszolgatásokat régóta kénytelenek elfogadni azok, akik Szegeden közlekednek. A helyzeten a terelések és útlezárások csak tovább rontottak, egyre többek kérdezik, hogy mikor áll végre vissza a rend?! Hüvös László, a Fidesz frakcióvezetője szerint a nagyberuházás egyes részei feltétlenül hasznosak a városra nézve, másrészt azonban vannak a tervekben felesleges, és ebből adódóan pénzpocsékolással járó elemek is. „Súlyosan elhibázottnak tartjuk az évtizedek alatt kialakult és megszokott tömegközlekedési vonalak értelmetlen átalakítását, mely a szolgáltatásokat igénybe vevők számának csökkenését eredményezi majd. A projekt megítélése így mindenképpen ellentmondásos szakmai körökben is” – érvelt Hüvös. „A szegedieket meg kell védeni a számadatok alapján kódolt 50-100 %-os jegyáremeléstől. Szakértőink azon dolgoznak, hogy az új hálózat igénybevételéért ne kelljen aránytalanul többet fizetnie az utazó közönségnek. Egy önkormányzati választások után felálló polgári városvezetésnek ezt kiemelt célként kell kezelnie.”

A Fidesz frakcióvezetője szerint a legfontosabb kérdés az, hogy miért kellett egyáltalán belefogni az építkezésbe a Szegedet elkerülő M 43-as autópálya elkészülte előtt. „Ez városvezetői felelőtlenség volt, görcsös erőlködés. Ilyen az, amikor Botka László politikai akarata felülírja a józan észt, és hónapokra elviselhetetlenné teszi az életünket.” Szegedi vállalkozásokat is kedvezőtlenül érinti a beruházás, hiszen ha például nem lehet megállni egy üzletnél a munkálatok miatt, vagy akár az adott utcába se lehet behajtani kocsival, akkor bizony elmaradnak a vevők. „Véleményünk szerint az önkormányzatnak el kellene gondolkodnia egy részleges, legfeljebb a vállalkozások által fizetett iparűzési adó mértékig terjedő, pályázati úton igényelhető kompenzáción. Megtettük a javaslatainkat, eddig süket kormánypárti fülekre talált” – mondta el Hüvös a SZEGEDma.hu-nak. A lakossági panaszáradat sok esetben arról szól, hogy jóformán állnak a munkálatok, és felmerül kérdésként, hogy elkészülnek-e határidőre. Tapasztó Sándor, a Szeged Pólus Fejlesztési Nonprofit Kft. projektigazgatója ezzel kapcsolatban elmondta, hogy a Kossuth Lajoson az esős idő miatt már valóban leállt a munka egy hétre. A közműkiváltási munkálatoknál a nyilvántartásban nem szereplő vezetékek miatt vannak csúszások, hiszen ilyen esetben az alkalmazandó technológiák átdolgozására van szükség.

A közelmúltban az 1-es villamos vonalán, a Boldogasszony sugárúti munkáknál adódtak problémák. A már elkészült burkolatot fel kellett bontani, mert rossz volt az alapozás. „A legkorszerűbb technológiai megoldások kerülnek alkalmazásra, ezek sikeres megvalósítása érdekében folyamatos, szigorú ellenőrzés zajlik. A nem megfelelő technológiai megoldásokat nem fogadjuk el” – hangsúlyozta Tapasztó. Azt azonban, hogy mikortól közlekedhet újra a villamos, nem tudják egyelőre megmondani. Szeged Megyei Jogú Város legutóbbi, november 6-i közgyűlésén is szó esett a közlekedési nagyberuházásról. Akkor Botka László polgármester elmondta, hogy két héten belül ígért választ arra a kérdésre a kivitelező, hogy mikor fejeződnek be az 1-es vonalán a munkálatok.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.