Közélet

Kohári: a városvezetés hibájából csúsznak a buszöblök

Kohári: a városvezetés hibájából csúsznak a buszöblök

2009. október 7., szerda
Kohári: a városvezetés hibájából csúsznak a buszöblök
Július elején verték szét a Széchenyi téri megállókat a munkások, ám az eredetileg augusztus végére tervezett átadás immár majdnem másfél hónapja csúszik. Kohári Nándor fideszes önkormányzati képviselő szerint az alpolgármester hiába hivatkozik műszaki okokra, a városvezetés a felelős a szegediek számára felettébb kényelmetlen és idegesítő késlekedésért. A Széchenyi téri Kerek-Perec pékség előtt július első napjaiban, a nemrégiben felújított SPAR üzlet előtt valamivel később túrták fel az aszfaltot a busz- és trolimegállók felújítása kapcsán a kivitelezők. A lezárás komoly kavarodás okozott a téren. A tömegközlekedési eszközökkel utazók kénytelenek a Tündérkonyha előtt kijelölt ideiglenes megállóhelyen várakozni, s mivel minden járatra itt lehet felszállni, általában óriási a tumultus a keskeny sávban. Az autósok pedig sokkal nehezebben férnek el a tér Kárász utca felőli oldalán, így jóval óvatosabban és nagyobb odafigyeléssel kell vezetniük. Néhány héttel ezelőtt a helyi napilapban Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester azt mondta: csapadékvíz-elvezetési gondok merültek fel, és az 1-es villamos vonalának átépítése miatt további csöveket kell lefektetni a Széchenyi téri buszmegállóba, ezért csúszik az átadás. Hozzátette: legkésőbb az ősszel befejezik a munkálatokat – ez minden bizonnyal így is lesz, hiszen már javában helyezik el a téglákat a megállókba. Kohári Nándor fideszes önkormányzati képviselő úgy véli: a városvezetés körülményessége és tehetetlensége okolható a szegediek kellemetlenségeiért. „Augusztus 31-éig kellett volna átadniuk a kivitelezőknek a megállókat, s immár október 7-ét írunk, de a Széchenyi téren továbbra is hatalmas a káosz, amit autósok, utasok és gyalogosok is egyre nehezebben viselnek. Miért a csúszás? Városházáról származó értesüléseim szerint főleg – a kivitelezőtől függetlenül – a megrendelő város kapkodása okán. Egyrészt az önkormányzat kérésére a Katalin utcai buszforduló építésének és a Víztorony téri beruházásnak korábban kezdtek neki, így kapacitásbéli problémáik adódtak. Szintén menet közben jött rá a város arra, hogy az elektromos tömegközlekedési projekt keretében végül monitoros tájékoztató terminált létesítenek a Széchenyi térnél a Raiffaisen bank előtt, az ehhez szükséges kábelek lefektetése be nem tervezett pluszidővel járt, amivel előzetesen szintén nem számoltak. Emellett a megrendelő város menet közben módosított azon tervén is, hogy a megállók járdafelületeit nem aszfaltozni fogják, hanem díszburkolattal látják el, aminek a beszerzése szintén többletidőt jelentett. Azaz a megrendelő város kapkod: más munkaterületekre vezényelte a kivitelezőt, illetve menet közben változtatott a kivitelezés műszaki tartalmán.” Az ifjúsági és sportbizottság elnöke szerint egy kérdést mindenképpen szükséges föltenni az ügy kapcsán: „Az érintett boltok bevételkiesését, a szegediek jogos bosszúságát ki és mivel fogja ellentételezni a felelősök közül?”
Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.