Július elején verték szét a Széchenyi téri megállókat a munkások, ám az eredetileg augusztus végére tervezett átadás immár majdnem másfél hónapja csúszik. Kohári Nándor fideszes önkormányzati képviselő szerint az alpolgármester hiába hivatkozik műszaki okokra, a városvezetés a felelős a szegediek számára felettébb kényelmetlen és idegesítő késlekedésért. A Széchenyi téri Kerek-Perec pékség előtt július első napjaiban, a nemrégiben felújított SPAR üzlet előtt valamivel később túrták fel az aszfaltot a busz- és trolimegállók felújítása kapcsán a kivitelezők. A lezárás komoly kavarodás okozott a téren. A tömegközlekedési eszközökkel utazók kénytelenek a Tündérkonyha előtt kijelölt ideiglenes megállóhelyen várakozni, s mivel minden járatra itt lehet felszállni, általában óriási a tumultus a keskeny sávban. Az autósok pedig sokkal nehezebben férnek el a tér Kárász utca felőli oldalán, így jóval óvatosabban és nagyobb odafigyeléssel kell vezetniük. Néhány héttel ezelőtt a helyi napilapban Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester azt mondta: csapadékvíz-elvezetési gondok merültek fel, és az 1-es villamos vonalának átépítése miatt további csöveket kell lefektetni a Széchenyi téri buszmegállóba, ezért csúszik az átadás. Hozzátette: legkésőbb az ősszel befejezik a munkálatokat – ez minden bizonnyal így is lesz, hiszen már javában helyezik el a téglákat a megállókba. Kohári Nándor fideszes önkormányzati képviselő úgy véli: a városvezetés körülményessége és tehetetlensége okolható a szegediek kellemetlenségeiért. „Augusztus 31-éig kellett volna átadniuk a kivitelezőknek a megállókat, s immár október 7-ét írunk, de a Széchenyi téren továbbra is hatalmas a káosz, amit autósok, utasok és gyalogosok is egyre nehezebben viselnek. Miért a csúszás? Városházáról származó értesüléseim szerint főleg – a kivitelezőtől függetlenül – a megrendelő város kapkodása okán. Egyrészt az önkormányzat kérésére a Katalin utcai buszforduló építésének és a Víztorony téri beruházásnak korábban kezdtek neki, így kapacitásbéli problémáik adódtak. Szintén menet közben jött rá a város arra, hogy az elektromos tömegközlekedési projekt keretében végül monitoros tájékoztató terminált létesítenek a Széchenyi térnél a Raiffaisen bank előtt, az ehhez szükséges kábelek lefektetése be nem tervezett pluszidővel járt, amivel előzetesen szintén nem számoltak. Emellett a megrendelő város menet közben módosított azon tervén is, hogy a megállók járdafelületeit nem aszfaltozni fogják, hanem díszburkolattal látják el, aminek a beszerzése szintén többletidőt jelentett. Azaz a megrendelő város kapkod: más munkaterületekre vezényelte a kivitelezőt, illetve menet közben változtatott a kivitelezés műszaki tartalmán.” Az ifjúsági és sportbizottság elnöke szerint egy kérdést mindenképpen szükséges föltenni az ügy kapcsán: „Az érintett boltok bevételkiesését, a szegediek jogos bosszúságát ki és mivel fogja ellentételezni a felelősök közül?”