Határidőre, augusztus 24-éig elkészült a távolsági és Budapest elővárosi közlekedés, valamint a regionális integrált közlekedés 2009/2010. évi menetrendjének koncepciója – közölte a Közlekedési Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM) hétfőn.
A koncepció a következő évi vasúti és autóbuszos menetrendek kialakításának alapelveit tartalmazza. A minisztérium közölte, hogy az elkészült menetrendi koncepció nem tér ki egyes vasútvonalakra, viszonylatokra. A tervezet azokat a szakmai, gazdaságossági és hatékonysági megfontolásokat rögzíti, amelyek mentén javulhat a közösségi közlekedésre fordított költségvetési források felhasználása, bővülhet a szolgáltatók közötti együttműködés, nőhet a szolgáltatási színvonal, és erősödhet az ágazat versenyképessége az egyéni közlekedéssel szemben. A tárca közleménye szerint a kormány támogató egyetértését követően kezdődhet meg a menetrendek részletes kidolgozása. Az országos és regionális menetrendet október végén rendelheti meg a szakminiszter a szolgáltatóktól. A kormánybiztos koncepciójának tartalmával kapcsolatban a minisztérium az MTI-vel közölte, hogy a javaslatot a kormány elé terjesztik, kormánydöntés előtt nem hoznak nyilvánosságra részleteket. Az Index internetes hírportálon megjelent információ szerint 1.874 kilométeren tervezi megszüntetni a vasúti közlekedést a decemberben esedékes menetrendváltáskor az
Antali Károly
közlekedési kormánybiztos vezette csapat. Olyan városok maradnának teljesen vasút nélkül, mint Baja, Szarvas, Mezőhegyes, Makó, Battonya, Vésztő, Mohács, Komló, Nagyatád, Tab, Zirc, Szécsény, Gyöngyös - írja az Index.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.