Háborognak a Csongrádi sugárút mellett élők és az ottani üzlettulajdonosok a közelmúltban, a sokadik változat elfogadása után kialakított új forgalmi rend miatt. A kerékpársávot ugyanis úgy választották le a főútvonalból, hogy a felfestés mentén megtiltották a parkolást. Az üzlettulajdonosok az előzetes egyeztetés elmaradásáról és az ingatlanok elértéktelenedéséről panaszkodnak.
„Furcsa ellentmondásba kerültünk: kerékpárosboltként örülnünk kellene a bicikliútnak, mégis csak nehézséget okozott nekünk” - kezdi a beszélgetést
Veres Csaba
, a Prolog Kerékpárszaküzlet vezetője. A Csongrádi sugárúton a kétoldali kerékpársáv kijelölésével egy időben megváltozott forgalmi rend problémája a nagykörúttól a Rózsa utcáig terjedő szakasz összes lakóját érinti – mondja el az üzletvezető. Egyrészt komoly gondot okoz az ott lakóknak, hiszen a szabálytalanul parkoló gépjárművek miatt néha saját házuktól távol tudnak csak megállni. Másrészt pedig megnehezíti az ott működő üzletek életét, hiszen a vásárlóik nem tudnak hol parkolni, amíg betérnek a boltokba.
„Ezeknél a régi típusú épületeknél nincs lehetőség az infrastruktúra fejlesztésére, hiszen az udvarok méretén nem tudunk változtatni. A Rózsa utcáig tartó szakasz egy öreg városrész, amelyben nem lehet megváltoztatni az utcák és házak építészeti rendjét. Ezt figyelembe kellett volna venni, mielőtt az utcát így átalakították.” - fogalmazott Veres Csaba, aki úgy véli legalább a páratlan oldalon ki kellett volna alakítani vagy jelölni néhány parkolót a sugárút mentén. A fő problémát szerinte ugyanis az jelenti, hogy csak az egyik oldalból vették el a teljes útmódosításhoz szükséges helyet, ezzel annyira lecsökkentették az előttük lévő füves sávot, hogy már arra sincs mód, hogy erre álljanak rá az autósok. A környéken rajtuk kívül élelmiszerüzlet, barkácsgép-márkabolt, ablak-ajtó szaküzlet, szépségszalon is található. Ezek közül többeknek is gondot okoz, hogy az áruszállító teherautók nem tudnak hová parkolni a lerakodás ideje alatt. „Ha nagyobb árut hoznak, például ablakokat vagy kerékpárokat és megállnak az udvarokba vezető kapubejáróban, akkor a többi üzlet tulajdonosa, vásárlói és a házak lakói nem tudják használni a bejáratot.” - jellemzi a helyzetet Veres.
Az üzletvezető egyébként tisztában van vele és elfogadja, hogy azért kellett a sugárutat átalakítani, mert a Sándorfalva melletti autópálya-feljáróról ezen az úton vezetik majd be a forgalmat a városba, a meglehetősen gyors útszakaszt azonban lelassítaná a nagykörút és a Rózsa utca között, mert igen balesetveszélyessé vált. Úgy látja, a rendőrök sem segítik a parkolási gondokkal küszködőket, hanem csak bírságolnak. „Nem is állítanak meg senkit, csak végigautóznak a sugárúton, egy kamerával felveszik a tilosban parkolókat és már küldik is a csekket.” Veres Csaba azt is nehezményezte, hogy a szegedi önkormányzat részéről nem kaptak semmilyen tájékoztatást, előzetesen nem kérdeztek meg senkit az itt lakók és dolgozók közül az út átalakításával kapcsolatban. „Ez a 15-20 üzlet elég szép helyi adót fizet a városnak, úgyhogy ezért is elvártuk volna, hogy legalább egyeztessenek velünk, mielőtt rólunk is szóló döntést hoznak.” - fogalmazott a bicikliboltos. - „Elvárjuk, hogy álljon mellénk a város ebben a kérdésben, hiszen ha ez így marad, tönkre fognak menni a boltjaink. A parkolási lehetőségek megszűnésével ugyanis gyorsan elértéktelenednek az üzleti ingatlanok.”
Az üzletvezető elmondta, hogy a törvényes lehetőségek keretén belül maradva szeretnék megoldani az ügyet, ezért ügyvédhez fordultak, aki a jövő héttől aláírásokat fog gyűjteni a környéken lakóktól és az üzletek tulajdonosaitól. Ezzel a petícióval több fórumon keresztül igyekeznek hatást gyakorolni az önkormányzatra, hogy gondolja át a sugárút módosítási lehetőségeit. A választókörzet képviselője, a szocialista
Szőke Péter
is támogatást ígért a kezdeményezésnek. „Tudjuk, hogy rengeteg vita előzte meg a sugárút átalakítását, ezért mindenképpen óvatosan szeretnénk közelíteni a kérdéshez. De hát nem zárhatunk be minden boltot...”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.