Útzár és kamion-elterelés kíséri majd a munkálatokat
Augusztus végétől teljesen felfordul a város közlekedése: helyi és a városon átmenő nemzetközi tranzitforgalmat is érintő forgalomkorlátozások lesznek Szegeden az 1-es villamosvonal felújítása miatt. Az építkezés a Rókusi körút kereszteződésénél kezdődik, ahol bár jogvita áll fenn a város és egy telektulajdonos között, de a projekt vezetői a várostól azt az információt kapták, hogy mindenképp elkezdhetik az építkezést augusztus 10-én. Az összesen 4,9 milliárd forintba kerülő rekonstrukció szinte az egész város közlekedését érinti majd–mondta a beruházás ütemezéséről tartott sajtótájékoztatón Susányi Tamás, a Szeged Pólus Fejlesztési Nonprofit Kft. ügyvezetője. A Kossuth Lajos sugárút és a Rókusi körút kereszteződésénél indulnak a munkálatok, ahol az M5-ös autópálya és a nagylaki határátkelőhöz vezető 43-as út közötti forgalom is áthalad. Ekkor a közműkiváltások idejére részlegesen egy-egy sávot zárnak le. Augusztus végétől azonban csaknem teljes lesz az útzár a csomópontban és életbe lép a vágányzár az 1-es villamos teljes vonalán– tudatta a szakember. A munkát az A-SZ-E Konzorcium nyerte el, melynek tagjai a A-Híd Építő Zrt., SZEVIÉP Zrt, és az Euroaszfalt Kft. Az útzár idejére a Nagylak irányába tartó teherforgalmat már az M5-ös autópályán a Szeged-Észak lehajtó helyett a Szeged-Nyugat lehajtóhoz terelik. A kamionok az 55-ös úton és a nyugati elkerülő úton érkeznek majd Szegedre, ahol a Petőfi Sándor sugárúton keresztül hajthatnak a nagykörútra és onnan a Bertalan hídon át a 43-as útra. Az ellenkező irányba tartó kamionokat a nagykörútról a Kálvária sugárútra vezetik, ahonnan az 55-ös úton keresztül érhetik el az M5-ös autópályát - ismertette a forgalomelterelés részleteit Tapasztó Sándor. A személygépjárművek a Rókusi körút irányába kanyarodva használhatják majd az épülő csomópontot, és a Csongrádi sugárúton keresztül folytathatják útjukat Makó és Nagylak felé - tette hozzá a projektigazgató. A Rókusi csomópontban a háromsávos lámpás körforgalom építése decemberig tart majd, a teljes 1-es villamosvonal rekonstrukciója pedig a tervek szerint 2010 októberére fejeződik be–mondta a szakember. A SZEGEDma.hu kérdésére, miszerint a rókusi csomóponttal kapcsolatos SZVSE és a város között fennálló kisajátítási jogvita hátráltathatja-e a beruházást, változhat-e az augusztus 10-i időpont, Susányi úgy felelt, hogy nem. A szakember elmondta, hogy a várostól azt az információt kapták, hogy bár vannak bizonyos vitás kérdések a két fél között, de a megjelölt időpontban mindenképp dolgozhatnak a területen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.