A Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola (BKF) most közzétett mintegy 200 oldalas tanulmánya lesújtó megállapításokat tesz a kormány válságkommunikációjáról. A dokumentum szerint a politikai érdekek és szándékok rendre felülírták a krízis korrekt bemutatásának szempontjait, így az emberek olykor megtévesztő tájékoztatásban részesültek az országban kialakult helyzetről - írja az mno.hu.
Hazánkban a pénzügyi világválság kommunikációja első megjelenésétől fogva azonnal a politikai csatározások retorikai terepévé és eszközévé vált, a politikai érdekek és szándékok rendre felülírták a válsághelyzet korrekt bemutatásának szempontjait, állapítja meg a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola (BKF) most közölt, 2008 augusztusa és decembere közötti időszakot felölelő tanulmánya. Az mno.hu cikke a tanulmányt idézve megállapítja, hogy a hivatalos kommunikáció október 10-ig tagadta vagy bagatellizálta a pénzügyi világválság veszélyeit. Ehelyett arról beszélt, hogy két év sikeres kormányzásának köszönhetően az ország „túl van a nehezén", 2009-re gyorsul a gazdasági növekedés és erősödik a jólét. Azt a tényt, hogy a Gyurcsány-kormány üzenetei utólag hamisnak bizonyultak, súlyosbítja, hogy - a BKF tanulmánya szerint - augusztusban és szeptemberben már több szakértő és médium figyelmeztetett a pénzügyi világválság közeledtére. A krízis tehát nem érhette teljesen váratlanul a döntéshozókat, legalábbis nem úgy, ahogy az egy, általuk előszeretettel emlegetett természeti katasztrófa esetén történik. A kormány azonban október 10-ig olyan nyilatkozatok sorát tette, amelyek gátolhatták a lakosság tisztánlátását. A tanulmány emlékeztet rá, hogy
Gyurcsány Ferenc
csak szeptember 26-án foglalkozott először érdemben a pénzügyi világválsággal, amikor kijelentette, hogy annak összes következménye a teljes magyar pénzügyi rendszerben nem haladhatja meg az egy-kétszer tízmilliárd forintot. A cikk teljes terjedelmében az
található.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.