Fidesz: Botka valótlan számokkal reklámozza magát



Úgy kell kezelni a 2009-es szegedi költségvetés-tervezet minden adatát, mint a tavalyi büdzsével kapcsolatban a Délmagyarországban megjelent fizetett hirdetés számait: nem szabad igaznak tekinteni ezeket - hangzott el a Fidesz-frakció pénteki sajtótájékoztatóján. Az ellenzéki képviselőcsoport arra reagált, hogy a szocialista városvezetés a helyi napilapban egész oldalon reklámozza a 2008. évi költségvetés eredményeit, többek között azt, hogy gyakorlatilag nem volt hiány, miközben a jövő heti közgyűlés egyik előterjesztésében, a tavalyi zárszámadás kapcsán kiderül: az valójában több mint 2 milliárd 280 millió forintra rúgott...
„A költségvetés maga a politika" - idézte párttársa,
Póda Jenő
szavait
Hüvös László.
A frakcióvezető szerint egy kormányzópártról, egy városvezetésről mindent elárul a büdzsé, az, hogy mit tart fontosnak, hangsúlyosnak, s milyen összegeket fordít ezekre a célokra. Ugyanilyen fontos, mennyire megalapozott egy költségvetés, mennyire lehet hinni a számainak.
Póda 3 milliárdot hiányol az idei költségvetésből
Ezzel kapcsolatban Hüvös és Póda Jenő a Botka Lászlóék által a Délmagyarországban megjelentetett fizetett hirdetést hozták fel példának, mely azzal büszkélkedik, hogy a tavalyi költségvetésben nem volt hiány. A jövő pénteki közgyűlés vonatkozó előterjesztésében ezzel szemben az szerepel - ismertette a pénzügyi bizottság alelnöke -, hogy a hiány meghaladta a 2 milliárd 280 millió forintot is... „Így hihetünk a 2009-es költségvetés minden adatában is" - összegzett a frakcióvezető. Póda hozzátette: valós számokat feltehetően már csak akkor láthatnak, ha a város polgárai úgy döntenek, hogy leváltják az MSZP és az SZDSZ koalícióját... Rátérve a 2009. évi költségvetés tervezetére, a pénzügyi bizottság alelnöke súlyos aggályainak adott hangot annak megalapozottságával kapcsolatban mind a kiadási, mind a bevételi oldalt illetően. Mint mondta, számításaik szerint legalább 3 milliárd forint hiányzik a büdzséből (53 milliárd kiadással és bevétellel tervez a városvezetés), amit nem tudni, honnan kívánnak előteremteni. 20 százalékos ÁFÁ-val számoltak 23 százalék helyett, illetőleg 275 forintos euróval, márpedig az árfolyam jelenleg 300 forint fölött látszik stabilizálódni. Emellett úgy jósolják, az iparűzési adóból származó bevételek 3 százalékkal esnek csak vissza, ez pedig megmosolyogtatóan optimista várakozás a makrogazdasági prognózisok ismeretében - magyarázta Póda. Hozzáfűzte: tavaly is kigúnyolták a Fideszt, mikor előre megmondta, hogy az iparűzési adó előirányzata nem fog teljesülni, s lám, most kiderült: a tervezett összegnek 2008-ban csak 98 százaléka folyt be...
Beruházásokat halasztana el és visszafogná a városmarketinget a Fidesz
A pénzügyi bizottság alelnöke kifejtette: az idei esztendőben a munkahelyteremtés, illetve még inkább a munkahelyek védelme lesz kulcsfontosságú. A munkanélküliek száma az utóbbi időszakban 17 százalékkal emelkedett Szegeden.
Botka László
50 millió forintos munkahely-megőrzési alap létrehozását tervezi, a Fidesz-frakció beterjesztendő módosító javaslatában ennek 500 millió forintra történő emelését indítványozza. Ezzel párhuzamosan megfontolásra ajánlják néhány nagyberuházás - így például az elektromos tömegközlekedés fejlesztése nagyprojekt - elhalasztását, hiszen ezek egyrészt a jelenlegi euróárfolyam-ingadozás mellett igen kockázatosak, másrészt most nem a „látványberuházások" megvalósítása, hanem az emberek, a családok, a vállalkozások túlélése a tét. Hüvös László közölte: csütörtökön elnöki-frakcióvezetői szintű megbeszélés zajlott le az MSZP és a Fidesz között, ahová az ellenzék konkrét javaslatokkal érkezett. A jobboldal szerint a három kardinális kérdés most a foglalkoztatáspolitika, a szociális kiadások és a közbiztonság, melyek szorosan összefüggnek. Hüvös azt ígérte, keddig módosító javaslatokat nyújtanak be annak érdekében, hogy ezekre a területekre többletforrásokat lehessen átcsoportosítani. S hogy honnan? A frakcióvezető szerint megengedhetetlenül sok pénz folyik el a város(vezetés) kommunikációjára, városmarketingre, reprezentációs célokra és igazgatási feladatokra, van tehát mit visszafogni...