MÁV: javult a helyzet a reggeli műszakváltás után


A nappalos műszakváltás után javult a vasúti közlekedés helyzete, a Déli pályaudvar ismét fogadja és indítja a vonatokat, a Keleti és a Nyugati pályaudvar is működhet - közölte a MÁV Zrt. csütörtökön délelőtt az MTI-vel.
A MÁV-START 1.270 munkavállalója közül 329-en sztrájkolnak csütörtökön napközben, 941-en dolgoznak. A MÁV Zrt pályavasúti területen, a forgalomirányítást végző 2.502 vasutas közül csupán 59-en nem vették fel a munkát, így 2.443-an dolgoznak. A közlemény szerint Rákosrendezőn sztrájkolnak, ezért az esztergomi vonatok Angyalföldig, a váci vonatok Rákospalota-Újpest állomásig közlekednek. Miskolcon is beindulhat a vasúti közlekedés, a Tiszai pályaudvaron egy vágányon tudják fogadni a vonatokat. Debrecen, Nyíregyháza környékén nem tud minden vonat eljutni a végállomására. Szeged nem indít és nem fogad vonatot. A vonatok Kiskundorozsmáról indulnak és oda is érkeznek Budapestről. A szegedi állomás sztrájkja miatt Békéscsabára és Békéscsabáról Szeged-Rókus állomásról és állomásra érkeznek a vonatok. Szombathely állomás még mindig nem tud indítani és fogadni vonatokat. Zalaegerszegen a nappali műszakban az átmenő forgalom biztosított, a forgalmi szolgálatra jelentkező munkatársak közül mindenki felvette a munkát. Továbbra is a jegyvizsgálók korlátozhatják a vonatközlekedést. Veszprémben a forgalmi munkavállalók közül mindenki felvette a munkát, de a jegyvizsgálók sztrájkolnak. Az átmenő személyvonat-forgalom biztosított a MÁV közlése szerint. A MÁV és a VDSZSZ vezetése csütörtökön reggel ismét tárgyalt. Eredmény ugyan nem született, de a MÁV START Zrt. újabb kompromisszumos javaslatot tett annak érdekében, hogy a sztrájk ideje alatt is biztosítható legyen a kiszámítható, bár csökkentett formájú menetrend. A MÁV korábbi javaslata 976 vonatról szólt. A mostani javaslat szerint a sztrájk ideje alatt 724 vonat - a járatok 20 százaléka - közlekedne. Ha ezt a VDSZSZ elfogadná, akkor a még elégséges szolgáltatás keretén belül a budapesti elővárosi vonalakon a csúcsidőben, reggel 5.00 és 8.00 óra, illetve 15.00 és 19.00 óra között 3-4 pár vonat közlekedne. A 22.00 órás műszakváltás után a könnyebb hazajutás érdekében további egy pár vonat szállítaná az utasokat a budapesti elővárosi vonalakon. A többi, nagyobb forgalmat lebonyolító vasútvonalakon reggel és este 2-2 pár vonat, a gyengébb forgalmú vonalakon pedig 3 pár vonat látná el az utas-kiszolgálást. A MÁV START Zrt. ezzel garantálná azt, hogy az utasok a tovább gördülő sztrájk ideje alatt - csökkentett vonatmennyiséggel - viszonylag kiszámítható menetrend alapján jutnának el úti céljaikhoz. A VDSZSZ átvette az írásban is elkészült javaslatot, s később dönt arról, hogy elfogadja-e azt. A legközelebbi egyeztető tárgyalás csütörtök este nyolc órakor lesz.