A nappalos műszakváltás után javult a vasúti közlekedés helyzete, a Déli pályaudvar ismét fogadja és indítja a vonatokat, a Keleti és a Nyugati pályaudvar is működhet - közölte a MÁV Zrt. csütörtökön délelőtt az MTI-vel.
A MÁV-START 1.270 munkavállalója közül 329-en sztrájkolnak csütörtökön napközben, 941-en dolgoznak. A MÁV Zrt pályavasúti területen, a forgalomirányítást végző 2.502 vasutas közül csupán 59-en nem vették fel a munkát, így 2.443-an dolgoznak. A közlemény szerint Rákosrendezőn sztrájkolnak, ezért az esztergomi vonatok Angyalföldig, a váci vonatok Rákospalota-Újpest állomásig közlekednek. Miskolcon is beindulhat a vasúti közlekedés, a Tiszai pályaudvaron egy vágányon tudják fogadni a vonatokat. Debrecen, Nyíregyháza környékén nem tud minden vonat eljutni a végállomására. Szeged nem indít és nem fogad vonatot. A vonatok Kiskundorozsmáról indulnak és oda is érkeznek Budapestről. A szegedi állomás sztrájkja miatt Békéscsabára és Békéscsabáról Szeged-Rókus állomásról és állomásra érkeznek a vonatok. Szombathely állomás még mindig nem tud indítani és fogadni vonatokat. Zalaegerszegen a nappali műszakban az átmenő forgalom biztosított, a forgalmi szolgálatra jelentkező munkatársak közül mindenki felvette a munkát. Továbbra is a jegyvizsgálók korlátozhatják a vonatközlekedést. Veszprémben a forgalmi munkavállalók közül mindenki felvette a munkát, de a jegyvizsgálók sztrájkolnak. Az átmenő személyvonat-forgalom biztosított a MÁV közlése szerint. A MÁV és a VDSZSZ vezetése csütörtökön reggel ismét tárgyalt. Eredmény ugyan nem született, de a MÁV START Zrt. újabb kompromisszumos javaslatot tett annak érdekében, hogy a sztrájk ideje alatt is biztosítható legyen a kiszámítható, bár csökkentett formájú menetrend. A MÁV korábbi javaslata 976 vonatról szólt. A mostani javaslat szerint a sztrájk ideje alatt 724 vonat - a járatok 20 százaléka - közlekedne. Ha ezt a VDSZSZ elfogadná, akkor a még elégséges szolgáltatás keretén belül a budapesti elővárosi vonalakon a csúcsidőben, reggel 5.00 és 8.00 óra, illetve 15.00 és 19.00 óra között 3-4 pár vonat közlekedne. A 22.00 órás műszakváltás után a könnyebb hazajutás érdekében további egy pár vonat szállítaná az utasokat a budapesti elővárosi vonalakon. A többi, nagyobb forgalmat lebonyolító vasútvonalakon reggel és este 2-2 pár vonat, a gyengébb forgalmú vonalakon pedig 3 pár vonat látná el az utas-kiszolgálást. A MÁV START Zrt. ezzel garantálná azt, hogy az utasok a tovább gördülő sztrájk ideje alatt - csökkentett vonatmennyiséggel - viszonylag kiszámítható menetrend alapján jutnának el úti céljaikhoz. A VDSZSZ átvette az írásban is elkészült javaslatot, s később dönt arról, hogy elfogadja-e azt. A legközelebbi egyeztető tárgyalás csütörtök este nyolc órakor lesz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.