Közélet

Jövőre megint húzni kell a nadrágszíjon

Jövőre megint húzni kell a nadrágszíjon

2008. december 8., hétfő
Jövőre megint húzni kell a nadrágszíjon

Emelkedik a távhő, a szemétszállítás és a bérlet díja

Fotó: Gémes Sándor

Az év utolsó közgyűlésének programjáról és a 2009-es esztendő megszorításairól, áremeléseiről tartott hétfőn sajtótájékoztatót a városházán Szentgyörgyi Pál (MSZP) gazdasági és Nagy Sándor (SZDSZ) városfejlesztési alpolgármester. „A következő év egyszerre lesz a megszorítások és a fejlesztések éve" - jellemezte a közel három hét múlva kezdődő időszakot Szentgyörgyi.

„A következő év nehezebb lesz, mint az előző" - ecsetelte a kilátásokat a gazdasági alpolgármester. „De nincs ebben semmi új, ezt minden évben elmondjuk. A bevételek nehezen akarják utolérni a kiadásokat. Az elmúlt évek átszervezései miatt már sikerült a költségvetést hatékonyabbá tenni. Az állami normatívák a 13. havi bérek átszervezése miatt csökkennek, ez például 380 millió forintnyi kiesést jelent Szegednek."

Szentgyörgyi

Pál

úgy folytatta, hogy a fent említett átszervezéseket - Bartók Béla Művelődési Központ bezárása, a városi sportigazgatóság és a fürdőt működtető kft. összevonása, a drogcentrum átadása a kistérségi társulásnak stb. - újabbak követhetik majd.

„Nehéz évünk lesz..."

„A pénzügyi válság kapcsán szóba került a város hitelállománya, amely bár jelenleg 15 milliárd forint (és ehhez jön majd a mintegy 9 milliárdnyi uniós fejlesztés önrészét tartalmazó kölcsön is), de nincs ok az aggodalomra" - mondta a városatya. „A hiteleket folyamatosan törlesztjük, a rövidlejáratú hitelek kamatemelése pedig nem érint minket, hiszen az állami garancia miatt az állam törleszti a többletet. Nehéz évünk lesz, több kockázattal, de el kell döntenünk melyik irányba megyünk" - vezette fel a politikus a várható emeléseket. Bár a városvezetés nemrég még az egyik legnagyobb büszkeségeként említette a három évre előre megszabott közüzemi díjakat, most Szentgyörgyi szerint mégis hozzá kell majd nyúlni a távhőhöz és a szemétszállításhoz. Előbbi 9,8 %-kal, utóbbi 6,5%-kal emelkedik 2009-ben. A tömegközlekedési tarifák drágulásáról

Nagy Sándor

beszélt.

Kevesebbet utazunk és egyre drágábban

A városfejlesztési alpolgármester a bérletek és a jegyárak emelésének okát két pontban határozta meg. Az egyik az évente 1-2 %-kal csökkenő utasforgalom, a másik pedig az állami támogatási rendszer változásai. A SZEGEDma.hu kérdésére, miszerint jogos-e az ellenzék soraiból is hangoztatott félelem, hogy az elektromos tömegközlekedés fejlesztése után jelentősen növekednek majd a működtetési költségek, és nem ennek a kompenzálását kezdik-e el most az emelésekkel, a városvezető azt felelte, hogy ez nem igaz. „A pályázat kezdetekor, a tervek ismertetésénél a Fidesz is meggyőződhetett róla, hogy a költségek nem növekednek, és ennek ékes bizonyítéka, hogy a közgyűlésen megszavazta a fejlesztést. Másrészt az unió nem adna támogatást olyan projektre, amelynek a létrejötte után a fenntartás veszélyben van" - így Nagy Sándor. Az alpolgármesterek ezután a 2009-ben várható fejlesztéseket - például az Árkád bevásárlóközpont, a vadaspark pályázata és a ligetben a Játékok Parkja vagy a belvárosi partfal újjáépítési tervének elfogadása - ismertették.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.