1956 évfordulóján arra is emlékezünk, hogy elődeink megharcolták nemes küzdelmükkel a nemeket, azaz, hogy milyen országban nem akarnak élni. A mostani generációnak az igeneket kell kimondania, ez 2008-ban Szegeden az építkezés - mondta ünnepi beszédében a felújított Anna-kúti közúti csomópont átadásán Szeged város polgármestere.
Botka László
(MSZP) kifejtette: hat éve csak remény volt, hogy a csonka M5-ös autópálya a határig ér majd, most pedig már a második épül; az M43-as munkálatai jó ütemben haladnak a román határ felé. Csak vágy volt, hogy új hídja lesz a Tiszának, és most az Északi híd a cölöpözéshez ért, sőt két nappal ezelőtt a román-magyar kormányülésen tervvé lépett elő egy következő híd, a Szeged-Temesvár vasútvonal kialakításával. A városban nyolcvan iskola és óvoda szépült meg. Felújították és új funkciót kapott a szecessziós remek, a Reök-palota, ami kulturális fellegvárrá lépett elő. Az ország legsikeresebb panelprogramját tudhatja magáénak a város, tizennyolcezer otthon szépült és szépül meg. A dél-alföldi településen volt az ország első teljes városrész rekonstrukciója. Szegeddel nem csak lakosai, de a turisták is elégedettek, hisz számuk az utóbbi időben megduplázódott, és ez remélhetőleg tovább nő majd a jövő év végére elkészülő Napfényfürdőnek köszönhetően. Végül a fejlődést Európa-díjjal jutalmazták, ezzel a város egyedüliként került be ebbe az exkluzív klubba az országból. A huszonkilenc milliárd forintból megvalósuló elektromos tömegközlekedés-fejlesztési projekt első állomása a csütörtökön átadott csomópont, ami bizonyíték arra, hogy ami most kellemetlenség, holnap öröm - tette hozzá a város első embere. A projekt keretében teljesen új villamos-pályaszerkezetet építettek, ezzel az utazás kényelmesebb, és csendesebb lett. A beruházás a villanyoszlopok, a világítás cseréjével és fejlesztésével, valamint a csomópontban levő útburkolat aszfaltjának javításával zárult. A fejlesztési projekt elsődleges céljáról a városfejlesztési alpolgármester,
Nagy Sándor
korábban az MTI-nek azt mondta: a legfontosabb, hogy megállítsák a közösségi közlekedést használók arányának éves szinten 1-2 százalékos csökkenését. Ezért a trolibusz- és villamos-vonalak felújításával és bővítésével, új járművek beszerzésével, a háttér infrastruktúra javításával elsősorban a sűrűn lakott területeken kívánnak minőségi javulást elérni a közösségi közlekedésben. A teljes projekt befejezése 2011 végére várható. Addigra 4,8 kilométernyi új villamos pálya épül Szegeden, 18,3 kilométer vágányt újítanak fel, a trolibusz-hálózat pedig 3,7 kilométerrel lesz hosszabb. Kilenc új alacsony padlós villamost és tíz korszerű trolibuszt vásárolnak. Hat csomópont épül át, a végállomások közelében pedig, kerékpártárolókat alakítanak ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.