A tervnek megfelelően halad a régészeti feltárás a leendő M43-as autópálya nyomvonalán, a Makót elkerülő szakasz első ütemét szeptember végére fejezik be a régészek - közölte Zombori István, a Móra Ferenc Múzeum igazgatója hétfőn az ásatások helyszínén.
A július 15-én kezdődött ásatási munkák során a múzeum régészei mintegy 40 ezer négyzetméteres területet tártak föl az autópálya Makót elkerülő szakaszán - mondta a szakember a feltárásáról tartott sajtótájékoztatón.
Balogh Csilla
ásatásvezető régész, az M43-as feltárás koordinátora elmondta, az autópálya Makót elkerülő 4,2 kilométeres szakaszán szinte összeérnek a lelőhelyek. Eddig számos település nyomára akadtak a rézkortól egészen az Árpád-korig. A járószinttől 20-25 centiméterre előkerültek rézkori sírok, amelyekbe zsugorítva temették halottaikat az itt élők mintegy ötezer éve. A településtől elkülönülve, az épületektől 100-150 méterre található sírokban a nőket bal, a férfiakat jobb oldalukra fektették. A régészek egy 10. századi köznépi temetőre is bukkantak. Az eddig föltárt temetőrészlet érdekessége, hogy a nyugat-keleti tájolású sírokban a halottak felkarja vagy könyöke mellé birkacsigolyákat helyeztek, feltehetően útravalóul. A sírokból kerámiák, fülesgombok, vaskések és hajkarikák kerültek elő - közölte a szakember. A régészek egy későbbi, szintén Árpád-kori település nyomaira is bukkantak, az előkerült leletek - magányosan vagy párban álló épületek, karámok, gabona- és szeméttároló vermek nyomai - alapján a faluban hosszabb ideig éltek az állattartással foglalkozó emberek. Az M43-as autópálya Szeged és Makó közötti, mintegy 43 kilométer hosszú, 275 ezer négyzetméter összterületű nyomvonalán a terepmunkák előreláthatólag 2009. április 30-ig tartanak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.