Ez a hír is érdekelheti
Szegeden az óbaloldal újabb fejezete kezdődik: Botka László cserbenhagyta barátját


Százmilliárdos beruházás indul, ami feloldja a forgalmi feszültséget. A bővített Algyői Tisza-híd teljesen átrajzolja a közlekedést.

A Algyői Tisza-híd sorsa az elmúlt években többször is napirendre került. Az Építési és Közlekedési Minisztérium képviselői által bemutatott koncepció szerint a létfontosságú Tisza-átkelő nem csupán felújításra kerül, hanem teljes 2x2 sávra bővítésen esik át, ami alapvetően rajzolja át a Szeged északi bevezető szakaszának forgalmi térképét.

A projekt kritikus fontosságát az adja, hogy a 47-es főút – amely Szegedet Debrecennel és Hódmezővásárhellyel köti össze – ezen szakasza jelenti a legnagyobb szűk keresztmetszetet. Jelenleg a 2x1 sávon naponta átlagosan 15 ezer jármű közlekedik, ami a főút legnagyobb forgalmú szakaszának számít a vármegyében.
A korábbi miniszteri bejelentések szerint a jelenlegi hídszerkezetet teljesen újjáépítik, és mellé egy teljesen új, kétsávos hidat emelnek. Ezzel valósul meg a 2x2 sávos forgalmi rend. A teljes beruházás becsült költsége 70-100 milliárd forint.
A bővítés nem áll meg a híd vasbeton szerkezeténél, hanem az összekötő szakaszokat és a biztonságot is érinti. A tervezési projekt magában foglalja a szükséges kerékpáros átvezetés kialakítását, ami a szegedi ingázók számára létfontosságú. Emellett tervben van a 47-es főút és a Téglás utca csomópontjában egy gyalogos- és kerékpáros aluljáró (külön-szintű átvezetés) megépítése is. Ez az intézkedés jelentősen növelheti a közlekedésbiztonságot azon a forgalmas részen, amely az ipari parkok és a Szegedi Tudományegyetem által generált forgalmat is kezelni kényszerül.
A hivatalos menetrend szerint az építési engedélyeket 2026 elejére várják, a kivitelezés pedig leghamarabb 2026 év végén, 2027 elején indulhat. A projektet három éves munkafolyamatként határozták meg, ami azt jelenti, hogy a teljes négysávos átadás a jelenlegi tervek szerint 2030-ban várható. A beruházás nemcsak a tranzitforgalmat gyorsítja fel, hanem közvetlen hatással lesz a helyi gazdaság és a logisztika versenyképességére is, feloldva ezzel a Tisza feletti szűk keresztmetszet okozta évtizedes feszültséget.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.