Hírzóna

Újabb részletek derültek ki az Algyői Tisza-híd bővítéséről

Újabb részletek derültek ki az Algyői Tisza-híd bővítéséről

Százmilliárdos beruházás indul, ami feloldja a forgalmi feszültséget. A bővített Algyői Tisza-híd teljesen átrajzolja a közlekedést.

Juhász Viktor
3 órája
Újabb részletek derültek ki az Algyői Tisza-híd bővítéséről

A Algyői Tisza-híd sorsa az elmúlt években többször is napirendre került. Az Építési és Közlekedési Minisztérium képviselői által bemutatott koncepció szerint a létfontosságú Tisza-átkelő nem csupán felújításra kerül, hanem teljes 2x2 sávra bővítésen esik át, ami alapvetően rajzolja át a Szeged északi bevezető szakaszának forgalmi térképét.

A bővített Algyői Tisza-híd teljesen átrajzolja a közlekedést. (Fotó: Czirbus Gábor/Facebook)
A bővített Algyői Tisza-híd teljesen átrajzolja a közlekedést. (Fotó: Czirbus Gábor/Facebook)

Megkezdődött a Algyői Tisza-híd teljes újjáépítése és bővítése

A projekt kritikus fontosságát az adja, hogy a 47-es főút – amely Szegedet Debrecennel és Hódmezővásárhellyel köti össze – ezen szakasza jelenti a legnagyobb szűk keresztmetszetet. Jelenleg a 2x1 sávon naponta átlagosan 15 ezer jármű közlekedik, ami a főút legnagyobb forgalmú szakaszának számít a vármegyében. 

A korábbi miniszteri bejelentések szerint a jelenlegi hídszerkezetet teljesen újjáépítik, és mellé egy teljesen új, kétsávos hidat emelnek. Ezzel valósul meg a 2x2 sávos forgalmi rend. A teljes beruházás becsült költsége 70-100 milliárd forint.

A bővítés nem áll meg a híd vasbeton szerkezeténél, hanem az összekötő szakaszokat és a biztonságot is érinti. A tervezési projekt magában foglalja a szükséges kerékpáros átvezetés kialakítását, ami a szegedi ingázók számára létfontosságú. Emellett tervben van a 47-es főút és a Téglás utca csomópontjában egy gyalogos- és kerékpáros aluljáró (külön-szintű átvezetés) megépítése is. Ez az intézkedés jelentősen növelheti a közlekedésbiztonságot azon a forgalmas részen, amely az ipari parkok és a Szegedi Tudományegyetem által generált forgalmat is kezelni kényszerül.

A menetrend

A hivatalos menetrend szerint az építési engedélyeket 2026 elejére várják, a kivitelezés pedig leghamarabb 2026 év végén, 2027 elején indulhat. A projektet három éves munkafolyamatként határozták meg, ami azt jelenti, hogy a teljes négysávos átadás a jelenlegi tervek szerint 2030-ban várható. A beruházás nemcsak a tranzitforgalmat gyorsítja fel, hanem közvetlen hatással lesz a helyi gazdaság és a logisztika versenyképességére is, feloldva ezzel a Tisza feletti szűk keresztmetszet okozta évtizedes feszültséget.

 

További híreink:

 

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.