A rendszerekben tapasztalt leállást sikeresen elhárították. Mostanra az összes elektronikus közigazgatási szolgáltatás ismét zavartalanul működik.
Az Energiaügyi Minisztérium tájékoztatása szerint a rendszer újra működik, és sikeresen elhárították azokat a technikai problémákat, amelyek augusztus 8-án fennakadásokat okoztak több elektronikus közigazgatási szolgáltatásban. A hibákat hardver-elemek meghibásodása idézte elő, amelyek helyreállításán a gyártó cég és a magyar szakemberek közösen dolgoztak – írja az MTI.
A munkálatok eredményeként a rendszerek nagy része már augusztus 9-én újra elérhetővé vált, beleértve a Központi Azonosítási Ügynök szolgáltatást és a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást.
A kulcsfontosságú Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) szolgáltatásai, mint a felhőalapú receptírás és a betegdokumentumok kezelése, a reggeli órákban indultak újra.
A minisztérium köszönetet mondott a lakosságnak a türelméért a helyreállítási munkálatok ideje alatt.
Valamennyi elektronikus közigazgatási szolgáltatás, így az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) is fennakadás nélkül működik, a hibákat a szakemberek elhárították.
– közölte a minisztérium.
A hírt Takács Péter egészségügyi államtitkár is megerősítette:
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.