
Digitalizációval váltaná ki a kormány a papíralapú tb-kiskönyvet. A cél: gyorsabb, hatékonyabb ügyintézés, kevesebb visszaélés.
Fontos változásról döntött a kormány: megszűnhet a papíralapú tb-kiskönyv (Igazolvány a biztosítási jogviszonyról és az egészségbiztosítási ellátásokról), helyette elektronikus nyilvántartás segíti majd az egészségbiztosítási adatok naprakész kezelését. A Magyar Közlönyben hétfőn megjelent rendelet szerint a biztosítási jogviszony és az ellátások igazolására a jövőben már nem lesz szükség a papír alapú dokumentumra – a jövő digitális, az állam is ebbe az irányba tart.
A fejlesztés elindítására a kormány csaknem 290 millió forintos egyszeri forrást különített el. Ebből 198 millió forintot az egészségbiztosítási költségvetési szervek, 90 milliót pedig a Magyar Államkincstár kap. A rendszer fenntartása sem marad forrás nélkül: 2026-tól évente 41,75 millió forint jut az üzemeltetésre. A programért a nemzetgazdasági és a belügyminiszter felel.
A változással párhuzamosan a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő (NEAK) szigorúbb szabályokat is érvényesít. Azoknak, akik hat hónapnál régebb óta nem fizetik a társadalombiztosítási járulékot, megszűnik a tb-kiskönyvük még az idei évben – ez több mint százezer embert érinthet.
A kormány célja világos: az egészségügyi rendszer fenntarthatósága, a visszaélések csökkentése és a digitális korszakváltás megerősítése. Az új nyilvántartási rendszer egyszerre jelent költséghatékonyságot, gyorsabb ügyintézést és tisztább viszonyokat az állam és a polgárok között.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.