
Nem kivételeztek, csak felkészültek: Szeged is a nyertese lehet.
Az Átlátszó legújabb támadása nem állta ki a valóság próbáját, írja közösségi oldalán a Magyar Közút. A társaság közleményben cáfolta azokat a vádakat, amelyek szerint különleges bánásmódban részesült volna "Lázár János kastélyához vezető" útszakasz. A valóság azonban ezúttal is józan és logikus: nem kivételezés, hanem országos és szegedi érdekeket szolgáló közlekedésfejlesztés történt.
A Magyar Közút tételesen cáfolta az Átlátszó állításait: az említett ingatlan nem is azon az úton fekszik, amelyet felújítottak. A szóban forgó felújítás a 4413-as jelű úton történt, míg a cikkben hivatkozott ingatlan a 4454-es úton található, ahol semmilyen fejlesztés nem zajlott.
A felújítást két fontos, közérdeket szolgáló ok tette szükségessé:
A Nagyfai Büntetés-végrehajtási Intézet megközelíthetősége: a Belügyminisztérium kérésére történt az útfelújítás, miután a rossz állapotú út már a büntetés-végrehajtási járművek műszaki károsodását is okozta.
Szeged térségének közlekedési fejlesztése: az algyői Tisza-híd rekonstrukciója, illetve egy új híd építése miatt a közeljövőben részlegesen vagy teljesen lezárásra kerülhet a 47-es főút, amely Szeged és Hódmezővásárhely közti forgalmat bonyolítja le. A 4413-as útnak tehát tartalékútvonalként komoly szerepe lesz a régió közlekedésbiztonságában.
A Magyar Közút szerint a felújítás nemcsak indokolt volt, hanem költségarányos is: a mintegy 500 millió forint/km költség nem számít kirívónak. Sőt, az elmúlt években több más útszakaszon ennél magasabb áron történt felújítás, például:
A kormánypártok célja változatlan: ésszerű, előrelátó és országosan összehangolt fejlesztéspolitika mentén építeni tovább Magyarországot – városainkat, falvainkat, térségeinket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.