Hírzóna

Itt vannak a részletek a MÁV-Volán késési biztosításáról

Itt vannak a részletek a MÁV-Volán késési biztosításáról

19 órája
Itt vannak a részletek a MÁV-Volán késési biztosításáról

Lázár János építési és közlekedési miniszter a 10 pontos vállalások között közzétette, hogy az idén június 1-jétől a MÁV-nál bevezetik a késési biztosítást. Ez azt fogja jelenteni, hogy a társaság az adott járat legalább 20 perces késése esetén az autóbuszos vagy a vasúti menetjegy árának 50 százalékát visszafizeti az utasoknak.

késés
Pénzébe kerül majd a MÁV-nak a vonat késése/Fotó: NurPhoto via AFP

 

A bérlet árából is visszajár

Aki a MÁV+ alkalmazásban veszi a jegyét, automatikusan kapja a visszatérítést az ott használt bankszámlájára – magyarázta a Világgazdaságnak küldött válaszában a vasúti (és egyben már buszos) társaság. A többiek – tehát aki

  • interneten,
  • automatában
  • vagy jegypénztárnál

veszi a jegyét – az az úticéljához legközelebbi jegypénztárban érvényesítheti a késési biztosítást.

 

Nem számít az utazás időtartama

Havi bérletesek esetén 10 százalékos jóváírást érvényesít a MÁV a következő vármegye- vagy országbérlet árából, ha a közösségi közlekedés céljára igénybe vett vonat, illetve busz az adott hónapban legalább öt alkalommal, alkalmanként legalább 20 percet késett. A visszatérítés minden esetben a 20 percet meghaladó késések esetén érvényesíthető, az utazás teljes időtartamától függetlenül.

 

Látni fogja az alkalmazás, hol jár az utas  

Az új MÁV+ alkalmazásnak fontos funkciója lesz a – a helymeghatározásra épülő – „késési biztosítás”, amelynek bekapcsolásával érvényesíthető lesz a 20 percet meghaladó késések után járó kártérítési igény. Az új MÁV+ alkalmazást az idén áprilisában indítja el a társaság. 

A funkciókat hónapról hónapra bővíti majd újabb, a korábbi alkalmazásban megszokott vagy onnan hiányzó szolgáltatással.

Házon belül fejlesztik a késési biztosítás háttterét

A rendszer működtetéséhez szükséges fejlesztéseket – és a majdani üzemeltetést is – a MÁV Szolgáltató Központ Zrt. végzi a MÁV Személyszállítási Zrt. megbízásából. A jelenlegi értékesítési és helybiztosítási rendszerben elérhető és hozzáférhető adatok alapvetően elégségesek az informatikai háttér kidolgozásához. Ugyanakkor a késési visszatérítési igények MÁV+ applikációban való kezelését további adatok is segítik, mint például a valós idejű közlekedési adatok.

A társaság közölte még, hogy a további részletekről a rendszer indulása előtt természetesen tájékoztatja majd az utasait és a sajtót a megszokott csatornáin, felületein.

 

 

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.