Hírzóna

Országos átlag felett nőtt vármegyénk kisbolti forgalma

Országos átlag felett nőtt vármegyénk kisbolti forgalma

Főleg bútorokra és műszaki cikkekre költünk többet

Kovács György
10 órája
Országos átlag felett nőtt vármegyénk kisbolti forgalma

2024. novemberben a kiskereskedelem forgalom országosan 3,7 százalékkal bővült, Csongrád-Csanád vármegyében pedig 3,9 százalékkal, a KSH legfrissebb adatai szerint.

 

 

58,3 milliárd forintot költöttek az emberek Csongrád-Csanád vármegye kisboltjaiban, amely az infláción felül 3,9 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi forgalmat. Régiós kitekintésben a növekedés üteme hasonló volt, de itt lett a legnagyobb. Bács-Kiskunban 71,7 milliárd forglmat bonyolítottak le, ami 3,8 százalékos növekedés, Békés vármegyében pedig 40,7 milliárdot, amely 3,7 százalékos növekedés.

 

Főleg bútorokra és műszaki cikkekre költünk többet

Országosan az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom volumene 5,3 százalékkal bővült. Az élelmiszer-kiskereskedelem 77 százalékát adó élelmiszer jellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 5,7, az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké 3,7 százalékkal  növekedett.

A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának volumene összességében 4,5 százalékkal bővült. Az eladások volumene a bútor-, műszakicikk-üzletekben 13, a gyógyszer-, gyógyászatitermék-, illatszerüzletekben 7,7, a textil-, ruházati és lábbeliüzletekben 7,5, az iparcikk jellegű vegyes üzletekben 4,3, a használtcikk-üzletekben 3,5, valamint a könyv-, számítástechnika-, egyébiparcikk-üzletekben 1,1 százalék nőtt.

Az árucikkek széles körére kiterjedő, a kiskereskedelmi forgalomból 9,8 százalékkal részesedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 1,3 százalékkal mérséklődött.

Az üzemanyagtöltő állomások forgalmának volumene 1,3 százalékkal emelkedett.

A kiskereskedelmi adatokba nem tartozó gépjármű- és gépjárműalkatrész-üzletek eladásai 11 százalékkal nőttek.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.