Nőtt a rozé népszerűsége hazánkban
Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára a XXV. Jubileumi Miklós-napi rozé borversenyen beszélt a rozé borról - számolt be róla az MTI.
Az elsőként rozét fogyasztók nagyobb valószínűséggel válnak borfogyasztóvá, mint az elsőként fehér- vagy vörösbort fogyasztók. Ezért az államtitkár szerint érdemes lehet az édesbor mellett ebben a borfajtában gondolkodni, ha a kezdő borfogyasztók belépő borkategóriájáról beszélünk.
2017 óta 5 százalékkal nőtt a magyarországi rozéfogyasztás, míg a vörösboré mérséklődött derül ki egy tavalyi felmérésből melyet a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa készített. Az államtitkár elmondta, a rozé borok egyedülálló módon ötvözik a kékszőlő gazdag zamatvilágát, a fehérborok frissességével és üdeségével, piacilag pedig keresett szegmensét jelentik a magyar boroknak.
A felmérésben megkérdezettek 96 százaléka kifejezetten azt a gyümölcsösséget keresi a borban, amelyet a belföldön előállított rozé nyújt - mind karakterben, mind üdeségben, mind frissességben.
Feldman Zsolt eredeti ötletnek nevezte a borverseny azon koncepcióját, amely mindig Miklós-napon, a Miklós nevet magában foglaló településen zajlik, és eleinte kizárólag csak Miklós keresztnevű borbírálók működtek közre. A Miklós-napi borverseny mára a legjelentősebb, rozékra fókuszáló hazai megmérettetés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.