Egyre nagyobb részesedést hasít ki Európában is
Jelentősen nőtt az elektromos és hibrid autók uniós kereskedelme 2017 és 2023 között az Eurostat gyűjtése alapján. Tavaly az unióba importált összes autó csaknem 43 százaléka elektromos vagy hibrid volt, ami jelentős növekedés a 2017-es 8 százalékhoz képest. Az EU e-autó exportja a 2017-es autókivitel 2 százalékáról 2023-ra a teljes export 26 százalékára ugrott, ez 24 százalékpontos növekedés - számolt be a Világgazdaság.
A három legnagyobb Európa Unión kívüli ország közül – ahonnan az EU elektromos autókat importált –, Kína volt az első 9,7 milliárd euróval (ami az elektromos autók teljes importjának 48 százalékának felel meg), melyet Dél-Korea (4,3 milliárd euró) követet 21, majd az Egyesült Királyság (2,1 milliárd euró) 10 százalékos részesedéssel.
Az unión kívüli országok közül exportot nézve az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok 24 százalékkal (7,1 milliárd euróval, illetve 6,9 milliárd euróval) az első 3 fő export ország volt, ezután jött Norvégia 11 százalékkal (3,1 milliárd euró).
A kínai BYD negyedéves eladásai most először előzték meg a Teslát
A Szegeden óriásgyárat építő BYD szerdán 201,12 milliárd jüan (28,24 milliárd dollár) bevételről számolt be a szeptember 30-án zárult három hónapra vonatkozóan, ami 24 százalékkal több, mint egy évvel ezelőtt. Ez meghaladta a Tesla ugyanebben az időszakban jelentett 25,18 milliárd dolláros bevételét – írja a CNBC, hozzátéve, hogy ezt a mérföldkövet Kínában, a világ legnagyobb autópiacán zajló kemény verseny, valamint a kínai elektromos járművek Európai Unióba történő behozatalára kivetett magasabb vámok közepette érte el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.