A Nemzetgazdasági Minisztérium bejelentette, hogy Nagy Márton miniszter felszólítására fokozott ellenőrzések kezdődnek a webáruházaknál és futárcégeknél, hogy megvédjék a magyar családokat az online rendelésekkel kapcsolatos problémáktól.
A Nemzetgazdasági Minisztérium pénteken közölte, hogy Nagy Márton miniszter felszólítására fokozott fogyasztóvédelmi ellenőrzések indulnak a webáruházaknál és a futárcégeknél. Az NGM és a szakmai irányítása alatt álló fogyasztóvédelmi hatóság elsősorban a tájékoztatási és panaszkezelési kötelezettségeknek való megfelelést vizsgálja, hogy az online rendeléseknél ne érhesse kár a magyar családokat.
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a webáruházak és a futárcégek tájékoztatási és panaszkezelési kötelezettségének fokozott vizsgálatára szólította fel a fogyasztóvédelmi hatóságot, amely az eljárások lefolytatását követően meghozza a szükséges intézkedéseket a magyar családok védelme érdekében.
A közlemény szerint a fogyasztóvédelmi hatósági hatáskörben eljáró kormányhivatalokhoz számtalan panasz érkezett az online rendelt termékekkel kapcsolatos szállítási problémákkal összefüggésben. Miközben egyes csomagokat hetek óta nem szállítanak ki a vásárlók részére, az ügyfélszolgálatok gyakran elérhetetlenek, vagy a panaszokat nem megfelelően kezelik, így fogyasztók széles köre szenved súlyos károkat.
A Nemzetgazdasági Minisztérium ezért felhívta a szakmai irányítása alatt álló fogyasztóvédelmi hatóságot a webáruházakkal és a futárcégekkel kapcsolatos tájékoztatási és ügyfélszolgálati kötelezettségek fokozott ellenőrzésére.
Az NGM és a szakmai irányítása alatt álló fogyasztóvédelmi hatóság mindent megtesz annak érdekében, hogy a magyar családokat ne érhesse anyagi kár az online rendelésekkel összefüggésben
– fogalmazott a tárca.
Az online fogyasztóvédelem Magyarország fogyasztóvédelmi politikájának egyik legfontosabb prioritása, ezért a fogyasztóvédelmi hatóság egész évben kiemelten vizsgálja a webáruházakat azok honlapjainak ellenőrzésével és próbavásárlások lefolytatásával.
Az év első felében közel háromszáz vizsgálat lefolytatására került sor, amelyeknél jelentős, 78%-os kifogásolási arány merült fel, elsősorban tájékoztatási kötelezettség megsértéséből adódóan. A vizsgálat keretében eddig közel 70 millió forint összegben került sor fogyasztóvédelmi bírság kiszabására – olvasható a közleményben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.