Hírzóna

Kilőtt a fűszerpaprika ára

Kilőtt a fűszerpaprika ára

Kiderült, mi áll a drágulás mögött

2024. október 12., szombat
Kilőtt a fűszerpaprika ára

Továbbra is az egekben jár az őrölt fűszerpaprika ára, amely bizonyos termelőknél már a 10 ezer forintos lélekteni határt is átlépte. Már pedig, aki minőséget akar, annak muszáj megfizetnie ezt az árat, a Világgazdaságnak nyilatkozó kalocsai helyi termelő szerint 4000-4500 forint alatti ár esetében szinte biztos, hogy olcsó, kínai import.

 

A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai szerint 2024 szeptemberében 9120 forint volt átlagosan egy kiló, ami egy év alatt 880 forintos és több mint 10 százalékos áremelkedést jelent. De ettől durvább árakkal is találkozhatunk, ha minőséget szeretnénk.

Ismerek olyat, aki 12 ezer ezért árulja

mondta a Világgazdaságnak egy kalocsai helyi termelő, aki több mint tíz éve foglalkozik paprika termesztéssel, mintegy másfél hektáros területen, így volt alkalma közelről megtapasztalni a paprikatermesztés nehézségeit.

Mint hozzátette, két-három éve szállt el nagyon a fűszerpaprika ára, aminek nagyon sok oka van:

  • az energiaárak emelkedése, 
  • bérköltségek elszállása, itt megemlítette, hogy ma már 1700 forintot kell fizetni órabérbe, ami azért lényeges, mert az önköltség felét a bérek teszik ki,
  • évről évre egyre kevesebb termőterület, a fiatalok számára egyáltalán nem vonzó a pálya,
  • idén pedig az évek óta nem látott aszály is közbeszólt, ami természetesen azonnal megjelenik az árakban.

Ráadásul a nagy szárasság miatt plusz költséget jelentett az öntözés is, aki ugyanis nem öntözött, az biztosan búcsút inthetett a terményének. 

Arra is felhívta a figyelmet, hogy nagyon sok olyan ügyeskedő van, aki úgy adja el a kínai paprikát, mint magyar termék, ezzel pedig senki nem foglalkozik. Pedig aki 4000-4500 forint alatt árulja a fűszerpaprikát kilónként, az 100 százalék, hogy kínai eredetű, ezzel az importtal nagyon nehéz versenyezniük.


 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.