Ekkor gördülhetnek ki az első magyar mozdonyok

A hamarosan Magyarországon is készített mozdonyokból kettő már jár a magyar síneken

Jövőre indul a tehervagonok magyarországi összeszerelése, közben folyik a mozdonyok hazai összeszerelésének előkészítése, sőt, a motorvonatok is a listán vannak. Farkas Tibor, az Acemil Zrt. kínai kapcsolatokért felelős vezetője most friss részletekkel egészítette ki a Világgazdaságnak.

A tehervagonokat indulásként bérelt helyszínen, a Rail Cargo Hungaria miskolci telephelyén szerelik majd össze, amíg az új gyár el nem készül. Hasonló jellegű munkák folynak – szintén albérletben – a Dunakeszi Járműjavító telephelyén is.
A tehervagonok, a mozdonyok és a motorvonatok gyárai egyetlen nagy bázison jönnek létre, már ennek a tervezésén is dolgoznak.
A zöldmezős beruházás hazai helyszínét várhatóan a következő hónapban véglegesítik. A gyártási kapacitás kezdetben évi 500 tehervagon, 50 mozdony és 50 motorvonat hazai gyártását és összeszerelését teszi majd lehetővé. E kapacitások a hazai szakemberek kiképzésével és a rendelésállomány bővülésével arányosan növelhetők.
Az Acemil Zrt. a napokban részt vett azon két kínai tolatómozdony üzembe helyezésén, amelyeket a CRRC Zhuzhou Locomotive gyártott, és amelyek a sikeres próbaüzem után megkapták a magyarországi működési engedélyüket. A további példányokat a jövőben már Magyarországon szereli össze és gyártja a CRRC ZELC és az Acemil Zrt. A két, most üzembe helyezett mozdonyt, valamint két, már átvett fővonali vontatómozdonyt a Rail Cargo Hungaria a kínai gyártótól bérli. A jó üzemeltetési és mozdonyvezetői tapasztalokra alapozva a vállalat további mozdonyok bérlését és opciós jogainak lehívását tervezi. Az opciós lehívásban szereplő mozdonyok részben már Magyarországon készülhetnek.
A Rail Cargo Group a határokon átjárni képes mozdonyokkal Magyarországon túl az egész balkáni régiót ki szeretné szolgálni a növekvő vasúti árufuvarozói igények kielégítésére.