Ott már a zöld autó a trendi
A BYD központjában, Sencsenben már a teljes autópark több mint negyede új generációsnak számít, az újonnan értékesített autókat nézve,pedig ötből már négy villanymotorral szerelt.
Élen jár az elektromos átállásban a dél-kínai Kanton tartományban fekvő Sencsen városa, ahol az új energiaforrásokat hasznosító járművek (NEV) részaránya az értékesítésben már megközelíti a 80 százalékot, és ezzel a kínai metropolisok közül is kiemelkedik. Egészen pontosan 77,4 százalékot mutatott a júniusi statisztika, ami egyben havi rekordot is jelent a NEV-penetrációt tekintve – adta hírül a Shenzhen Special Zone Daily, amit a Világgazdaság szemlézett. Az idei első félév összesítése 72,6 százalékos NEV-arányt mutat az eladásokban, ez a gyakorlatban 109 ezer darabos értékesítést jelent, melyből a BYD is jelentősen kiveszi a részét.
Az erősödő trend egyébként az egész országra jellemző, a Kínai Személyautó-gyártók Szövetsége (CPCA) által július elején közzétett adatok szerint a múlt hónapban a NEV-k kiskereskedelmi értékesítése elérte a 856 ezret, a penetráció pedig újabb rekordra, 48,4 százalékosra nőtt.
Sencsenben a legfrissebb adatok szerint 13 millió 312 ezer ember él, számuk csak tavaly 1,83 százalékkal nőtt. Tulajdonukban a júniusi adatok szerint 4,263 millió autó volt, amelyből 1,08 millió volt NEV, azaz
A NEV-járművek penetrációja a teljes állomány körében már meghaladja a 25 százalékot, ami kirívóan magas még a fejlett országok gazdag nagyvárosai körében is – leszámítva Norvégia fővárosát, Oslót. Az egész országot tekintve a kép árnyaltabb, de a növekedő trendet legfeljebb apróbb pihenők szakítják meg. A kínai belügyminisztérium július elején közzétett összesítése szerint
440 millió négykerekű koptatja az ország útjait, közülük 24,72 millió darab esik a NEV-kategóriába, vagyis a penetráció már 7,18 százalékon áll.
A világ legnagyobb autópiacán a tisztán elektromos hajtású járművek száma jelenleg 18 millió 134 ezer, részesedése a NEV-kategórián belül 73,35 százalékos.
Visszatérve Sencsenhez, a város kiemelt szerepe nem a véletlen műve, hiszen itt található a Szegeden és Törökországban épülő gyárai révén európai bevételére készülő BYD globális központja és három gyára is. Az összesen 704 ezer embert foglalkoztató BYD méreténél fogva saját városnegyedet épített ki Sencsenben, ahol a helyhatóság – egyes vélemények szerint – a leginkább NEV-barát közlekedési politikával járul hozzá az elektromos átállás felgyorsításához.
Azok a helyi lakosok, akik NEV-járművet vásárolnak, akár hibrid hajtásút, akár akkumulátorosat, ingyenes zöld rendszámtáblát kaphatnak, míg a hagyományos üzemanyaggal működő járműveket vásárlóknak sorsoláson vagy licitáláson kell részt venniük ahhoz, hogy egyáltalán valamikor hozzájuthassanak az őket megkülönböztető kék rendszámhoz.
Nem is csoda, hogy a BYD és helyi versenytársai által Sencsenben gyártott tavaly épp 1,73 millió NEV-jármű egy része nem is hagyja el a város határát, helyben vevőt találnak rájuk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.