Hírzóna

Hatott az MNB felszólítása: sorra írják jóvá Apple Pay téves levonásait

Hatott az MNB felszólítása: sorra írják jóvá Apple Pay téves levonásait

2024. június 30., vasárnap
Hatott az MNB felszólítása: sorra írják jóvá Apple Pay téves levonásait

Nem vették tréfára a hazai kereskedelmi bankok a Magyar Nemzeti Bank szombaton kiadott felszólítását, hogy haladéktalanul kezdjék meg az Apple Pay-botrányban károsult ügyfelek kártalanítását, a hiányzó összegek ügyfélszámlákon történő jóváírását. Az Erste már szombaton megkezdte a visszatérítéseket, míg a Gránit Bank és a CIB Bank vasárnap hajtotta végre a feladatot - számolt be a Világgazdaság.

 

Az Apple alkalmazásboltjának technikai hibája miatt bekövetkezett téves terhelések rendezése lezárult, az érintett tételek jóváírása megtörtént - közölte vasárnap a CIB Bank.

A pénzintézet arról is tájékoztatta ügyfeleit, hogy amennyiben bármilyen kérdésük merülne fel a rendezéssel kapcsolatban, azt ímélben jelezhetik a bank felé.

Korábban a Gránit Bank is beszámolt már róla, hogy az Apple által küldött kártalanítást már vasárnap jóváírta az ügyfélszámlákon, az Erste pedig szombaton kezdte meg a visszatérítéseket.

Az Apple tájékoztatása szerint amúgy semmilyen visszaélésre utaló jel nincs, az ügyféladatokkal kapcsolatosan nem történt visszaélés, adatok nem kerültek veszélybe. Az Apple fogadja a kapcsolódó ügyfélmegkereséseket.

Mint ismert, a technikai hiba következtében a magyar ügyfeleknél június 26-án, 18–20 óra között mintegy 780 ezer jogosulatlan terhelés történt több mint 2 milliárd forint értékben. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) információi szerint a technikai probléma csak ebben az időszakban állt fent, a június 28-i újabb ügyfélértesítések nem új incidens miatt következtek be, csak a korábbi téves terheléshez kapcsolódó üzenetek voltak.

A Matolcsy György által vezetett jegybank már másnap egyértelműen állást foglalt, hogy a nagy mennyiségű tranzakció az ügyfelek által jóvá nem hagyott fizetési műveletnek tekintendő, azaz 

a pénz teljes egészében visszajár az ügyfeleknek.

Szombaton pedig ismét felszólította a pénzforgalmi szolgáltatókat, hogy haladéktalanul kezdjék meg az ügyfelek kártalanítását.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.