Hírzóna

A régiónkban itt nőtt legkevésbé a kiskereskedelmi forgalom

A régiónkban itt nőtt legkevésbé a kiskereskedelmi forgalom

Kovács György
2024. április 5., péntek
A régiónkban itt nőtt legkevésbé a kiskereskedelmi forgalom

2024. februárban a kiskereskedelem forgalmának volumene a KSH nyers adatai szerint országosan 4,6 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakihoz képest. Csongrád-Csanád vármegyében ennél is nagyobb, 5,1 százalékos a bővülés, azonban nyugati és keleti szomszédunkhoz mérten is kisebb a bővülés.

 

Csongrád-Csanád vármegye kiskereskedelmi forgalma februárban elérte a 49 milliárd 214 millió forintot, ami 5,1 százalékos bővülés az egy évvel ezelőttihez viszonyítva. A régió legnagyobb forgalmát Bács-Kiskun vármegye bonyolította, a maga 61 milliárd 249 milliójával, amely esetében 6,1 százalékos bővülést jelentett. A legnagyobb fellendülést 6,8 százalékkal Békés vármegye produkálta, azonban így is a régió utolsójaként végzett a 34 milliárd 698 milliós értékkel.

Az országos kiskereskedelmi forgalom 50 százaléka az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben, 34 százaléka a nem élelmiszer-kiskereskedelemben, 16 százaléka az üzemanyagtöltő állomások üzemanyag-forgalmában realizálódott.

 

A kiskereskedelem forgalmának volumene naptárhatástól és szökőnaphatástól megtisztítva 1,1 százalékkal nőtt országosan az előző év azonos időszakihoz képest. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben 2,7, az üzemanyag-kiskereskedelemben 3,9 százalékkal bővült, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 2,1 százalékkal kisebb lett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene. A szezonális és naptárhatással kiigazított adatok szerint a kiskereskedelmi forgalom volumene 0,6 százalékkal mérséklődött az előző hónaphoz viszonyítva. 2024. január–februárban a forgalom volumene – szintén naptárhatástól megtisztított adatok szerint – 0,8 százalékkal nagyobb volt az előző év azonos időszakinál.

 

 

 

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.