Minden bérletet megszüntetnek a vármegye-, és országbérleten kívül.
„Mi elfogadjuk a Budapest-bérletet a MÁV, a HÉV és a Volánbusz járatain, a főváros pedig fogadja el a vármegye- és országbérleteket” – ajánlotta fel a tárcavezető a fővárosnak. Kérdés, erre hogyan reagál Karácsony Gergely főpolgármester.
Lázár János építési és beruházási miniszter kedden közös sajtótájékoztatót tartott Debrecen polgármesterével, Papp Lászlóval. Az eseményen Debrecen polgármestere többek között arról tájékoztatott: több mint 4800 milliárd forint értékű beruházás érkezett Debrecenbe az elmúlt időszakban, amelyeknek köszönhetően több mint 18 ezer munkahely jön majd létre. A városvezető kiemelte azt is: a közösségi közlekedés továbbra is kiemelt helyen szerepel majd a város, valamint agglomerációja számára - írja a Mandiner.
2024. április 1-től a debreceni oktatási intézményekben tanuló, illetve a város oktatási intézményeiben jogviszonnyal rendelkező 14 éven aluli gyerekek ingyenesen használhatják majd a debreceni közlekedési eszközöket
– jelentette be Papp Lászó polgármester. Hozzátette a városvezető, hogy bízik abban, hogy lendületet tudnak adni a közösségi közlekedés növekedésének.
Lázár János építési és beruházási miniszter az eseményen elmondta: mintegy 700 milliárd forintos beruházást fog megvalósítani a kormány Debrecen várossal közösen, de még rengeteg feladat áll a kormány és Debrecen város előtt a beruházásokat illetően. Az agglomerációs közlekedési problémák kapcsán a tárcavezető arról tájékoztatott, hogy Debrecen város polgármestere rámutatott:
az agglomerációs kihívások nemcsak Budapest, de Debrecen, Szeged, valamint más nagyobb városokat is érintik.
Tájékoztatásként az építési és beruházási miniszter elmondta, hogy „2023. decemberére minden 10 eladott bérletből 9 már vármegyebérlet volt”, hozzátéve, hogy „soha annyian nem utaztak a MÁV és Volán járatain, mint 2023-ban”. Lázár János ennek apropóján bejelentette:
Minden bérletet megszüntetünk a vármegye-, és országbérleten kívül.
A tárcavezető arról is tájékoztatott: a kormány bevezet két egynapos, korlátlan közlekedést garantáló jegyet, ezek a következőek:
Lázár János arra is kitért: átalakítják a kedvezmények rendszerét is: a 65 jelenlegi kedvezményből 22 marad meg, köztük az 50 százalékos kedvezmények. A közalkalmazottak esetében megszűnik a pecsételős rendszer, egy regisztrációt követően korlátlanul élvezhetnek 50 százalékos kedvezményt, a 14-25 évesek pedig szintén 50 százalékos kedvezményt kapnak – amennyiben nem vesznek vármegye- vagy országbérletet, amin 90 százalékos kedvezmény érvényesül.
A kormányban a megállapodás szándéka volt, azonban a főváros a kormány 2023 végi ajánlatát nem fogadta el. Lázár János elmondta: képben vannak Budapest és agglomerációja közlekedési helyzetével, azaz „nem kívánják szívatni” sem az utasokat, sem a főpolgármestert. De
ha Karácsony Gergely elalszik, elbambulja a számlák kifizetését, attól nehéz eltekinteni
– folytatta Lázár János, aki szerint a főváros az egyetlen, amely extra támogatásban részesül. Becslése szerint minden évben 6 milliárd forint képezi vita tárgyát, ugyanakkor a közlekedés árát valakinek ki kell fizetnie. A tárcavezető a kialakult helyzet megoldására újabb ajánlatot tett a fővárosnak.
Mi elfogadjuk a Budapest-bérletet a MÁV, a HÉV és a Volánbusz járatain, a főváros pedig fogadja el a vármegye- és országbérleteket”
– ajánlotta fel Lázár János a fővárosnak, akinek az ajánlata március 1-ig él. A tárcavezető ezt követően a sajtó megjelent kérdéseire válaszolt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.