Forradalmasítja a mesterséges intelligencia a betegellátást


Még gyorsabban halad a betegellátás. A koronavírus járvány alatt átlagosan 10-15 percig tartott egy páciens ellátása, de ezt az időt az új szoftver átlagosan mindössze 1 perce csökkentette. Egyre többen regisztrálnak, jelenleg több mint 37 ezer felhasználó van a rendszerben és 18 ezernél több alkalommal jártak el sikeresen az ellátásban. További értékes funkció, hogy azonnali ellátásra is képes utalni eseteket a mesterséges intelligencia (MI).
160 klinikai diagnózist képes felismerni a rendszer, valamint 640 különböző bőrállapotot tud megkülönböztetni a MI - mondta el Holló Péter. A mesterséges intelligencia lehetséges diagnózisokat ad meg, de mindig az orvos mondja ki a végső szót. Az eddigiek alapján a felkínált top 5 diagnózis 80 százalékben megegyezett az orvosok véleményével, megfelelt annak. Legtöbb esetben az ekcémás betegeken segítettek, de kiszűrtek például 10 melanomát is.
A MI több előnyét is kiemelte a Semmelweis Egyetem Bőr-, Nemikórtani és Bőronkológiai Klinika igazgatója: betegközpontúbb ellátás, nagyobb odafigyelés, otthonról azonnali konzultáció, mind a szoftver pozitív hozadéka. Hatalmas előny az orvosok számára is, mert ha ezúton történik a betegfelvétel az jelentősen csökkentheti a dokumentációt.
Természetesen vannak még területek, ahol lehet fejlődni, fejleszteni a mesterséges intelligenciát, tehát a jövőben tovább dolgoznak egy még sokoldalúbb szoftver fejlesztésén.