Az 1964 előtt született férfiak jellemzően nem adnak ki pénzt Valentin-napi ajándékra, ezzel szemben a Z-generációba tartozók több mint háromszor annyit költenek, mint egy átlagos napon - derült ki az Erste Bank MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményéből.
Azt írták, a szerelem ünnepének is nevezett napon átlagosan 16 százalékkal költenek az ügyfelek többet, mint egy átlagos januári napon. A bank a kártyás vásárlásokat vizsgálva azt látta, étteremre, virágra, fehérneműre a szokásosnál 66 százalékkal többet költenek a fogyasztók. A férfiak Valentin-napi kiadásai csaknem a januári dupláját érik el, (az 1996-2010 között született) Z generáció tagjai pedig 355 százalékkal adnak ki többet szerelmi ajándékokra.
Az 1964 előtt született generáció tagjai jellemzően nem költenek a Valentin-napra, az X generáció tagjai - a mai 42-58 évesek - már több mint 50 százalékkal fizetnek ki többet erre a célra, a millenniumi generáció - az 1980 és 1996 között születettek - pedig már majdnem dupla annyit költenek, mint máskor.
MTI
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.