Kifejezetten a vasút-villamossal kapcsolatban hirdetett online fogadóórát az országgyűlési képviselő, ahol általános információkat közölt a jövő heti indulással kapcsolatban és megválaszolta az eddig felmerült legfontosabb kérdéseket - de az élő közvetítés alá kommentelők kérdéseire is reagált.
Nemrég írtuk meg, hogy a tram-train hiba nélkül megtette az ötvenezredik kilométert a tesztüzemben, így semmi nem áll az indulásának az útjába. Hétfőn már felpattanhat bárki az új tömegközlekedési eszközre, amely Szegedet és Hódmezővásárhelyet köti össze. Lázár János úgy fogalmazott,
A politikus kiemelte, hogy a vonal kiépítése EU-s illetve kormányzati támogatásból lett finanszírozva, tehát a vásárhelyieknek egy forintért sem kellett a zsebükbe nyúlniuk a projekt megvalósításáért, továbbá így Szeged is 12 új villamossal tudott gazdagodni.
Ami talán annyira nem is "piszkos", hiszen tram-trainnel ingázni Hódmezővásárhely és Szeged között az egyik legolcsóbb - ha nem a legolcsóbb - opció lesz. Lázár megjegyezte, hogy a jövőben el szeretné érni, hogy a vásárhelyiek ingyen utazhassanak a vasútvillmoson.
Jelenleg 1 liter üzemanyag 480 forint, a tramtrainen a teljes árú menetjegy 465 forint lesz. Olcsóbban jutnak be majd az ingázók egyik városközpontból a másikba, mintha busszal vonattal, vagy akár autóval közlekednének. A Volán és MÁV kedvezményei szintúgy érvényesek lesznek a tramtrainen, így a MÁV arcképes igazolványok is.
Sokan voltak kíváncsiak a jegyek és bérletek áraira, a jegykonstrukciókra. Egy teljes árú jegy 465 forintba kerül majd, a bérletekről egyelőre csak azt tudni, hogy a vasútvillamossal a szegedi kombinált bérlet 20 ezer forint alatt lesz. Lázár János a 15 és 20 ezer forint közötti árat szeretne elérni, ami így sokkal olcsóbb lenne, mint a jelenlegi bérletek.
Hódmezővásárhelyen minden megállóban elhelyeztek egy jegyautomatát, melyből Szegeden 6 darabot vehetnek majd használatba, mindemellett a tramtrainen is vásárolhatunk majd jegyet bankkártyával.
Az országgyűlési képviselő egy reformötlettel is előállt, amit a kormánnyal is megvitatna, ez pedig a megyebérlet, ami 9990 forintba kerülne, és minden tömegközlekedési eszközt lehetne vele használni.
November 29.-én 3:31 perckor indul az első járat, a beüzemelésnek több szakasza van. Most egy hosszabb próbaüzem indul utasokkal, és ez alapján fogják beállítani a későbbi menetrendet, menetidőt, sebességet. December végéig óránként közlekedik a tramtrain, januártól pedig megkezdik a menetrend véglegesítését,
A kormánybiztos szerint a cél az, hogy a vásárhelyi Kossuth tér és a szegedi Széchenyi tér között a menetidő 40 percnél kevesebb legyen. A tesztek alapján a vasútvillamos jelenleg a busznál és a vonatnál is gyorsabban teszi meg a két város közötti távolságot. Kezdetben 80km/h-val közlekedik majd, ezért 40 perces a menetidő a belvárosok között, de ha a szerelvények 100km/h-val közlekednek majd, akkor ez akár 35 percre is csökkenhet.
Csütörtökön, pénteken és szombaton biztosan lesznek éjszakai járatok, hogy szerdán még szükség lesz-e rá, kérdéses, de szeretnénk minden fiatalt kiszolgálni, ne kelljen a tömegközlekedés miatt egy jó bulit kihagyni. A szülők is megnyugodhatnak, hiszen a tramtrain biztonságos, így a gyermekük hazaér éjszaka is, gyorsan, olcsón és biztonságosan.
– mondta a kormánybiztos.
Az online fogadóórán számos kérdésre, észrevételre reagált a képviselő. A válaszaiból például kiderült, hogy lesz a szerelvényeken wifi, pótdíj ellenében lehet kerékpárt is szállítani majd, valamint azt, hogy 15 ezren ingáznak Szeged és Hódmezővásárhely között.
A fogadóórán az is elhangzott, hogy Új-Kishomokon azért nem lesz tramtrain megálló, mert oda nagyon közel van a Hódmezővásárhely-Népkert megállóhely, ahol a beérkezőknek van lehetőségük parkolni és lezárni a kerékpárt is. A kormánybiztos kifejtette, hogy a szentesiek úgy tudnak a szeged felé való gyors közlekedésbe becsatlakozni, hogy átutaznak Hódmezővásárhelyre, és onnan eljutnak Szeged belvárosába a vasútvillamossal.
Szerinte a külföldi tapasztalatok alapján itthon is lecsökken majd azok száma, akik autóval, busszal vagy vonattal ingáznak a két város között, emiatt pedig jelentősen jobb lehet a levegő minősége a térségben.
via Délmagyar
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.