Népszerű úti cél volt Magyarország augusztusban is, tovább nőtt a vendégforgalom a hazai szálláshelyeken - közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség szombaton az MTI-vel.
A közleményben felidézték a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) jelentését, amely szerint augusztusban a vendégek száma 2,9 százalékkal, míg az eltöltött vendégéjszakáké 1,6 százalékkal nőtt az előző év azonos hónapjához képest. A kereskedelmi szálláshelyek összes bruttó árbevétele 8,7 százalékkal, ezen belül a szállásdíjakból származó árbevétel 9,7 százalékkal emelkedett. A turisztikai ügynökség szerint a belföldi turizmust nagymértékben elősegítette a SZÉP-kártyák használata; az év első nyolc hónapjában közel 21 milliárd forintot költöttek a kártyák használatával, ami 36 százalékos emelkedés 2018 azonos időszakához képest. A magyar turizmus továbbra is jól teljesít, versenyképességét a szálláshelyszolgáltatási szektor digitalizációja is tovább erősíti - áll a közleményben. A júliustól folyamatosan bevezetésre kerülő turisztikai adatszolgáltató központnak köszönhetően 2020-tól már valós időben, a teljes szektorra vonatkozóan lesznek láthatók a turisztikai mutatószámok, mindemellett pedig a jövő januártól életbe lépő szálláshelyi áfacsökkentés is hozzájárul a jelenlegi ágazati növekedés megtartásához és további növeléséhez - tették hozzá. A közleményben felidézik, hogy az év első nyolc hónapjában a vendégek száma elérte a 8,8 milliót Magyarországon, ami egy százalékos növekedés 2018 azonos időszakához képest. Idén az első nyolc hónapban a legnagyobb tíz küldő piac közül hétnél nőtt a vendégéjszakák száma. A legnagyobb növekedés Romániából (8,3 százalék) és az Amerikai Egyesült Államokból (3,3 százalék) érkezők vendégéjszakái esetében volt megfigyelhető. Növekedett az Egyesült Királyságból (3,0 százalék), Oroszországból (2,6 százalék), Szlovákiából (2,5 százalék), Csehországból (1,1 százalék) és Lengyelországból (0,7 százalék) érkező vendégforgalomban is. MTI
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.